NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1166878
Hej, jag har lyckats tappa bort min låshylsa till låsbultarna på min Volvo V50 ifrån 2010. Bifogar en bild på låsbulten i fråga. Detta är ett långskott men innan jag ger mig på att ta bort dom med "våld" tänkte jag höra mig för om någon möjligen har en hylsa liggandes som skulle kunna passa denna och bor i närheten av Stenungsund alt. Göteborg? Har varit i kontakt med Volvo men dom bokför inte vilka bultar man sätter på bilarna när man säljer dom, den enda möjligheten man har är om man sparat påsen som låsbultarna levererades i, på den står en kod som anger vilka bultar man har (finns 25 olika kombinationer), men har köpt bilen begagnat så någon påse finns ej...
Bilagor
IMG_5045.JPG
IMG_5045.JPG (528.52 KiB) Visad 1190 gånger
#1166893
Det är enklast och säkrast att låta en verkstad ta hand om det. Om man försöker med våld är risken att man skadar något bredvid i stället. I alla fall Volvoverkstaden har utrustning för att ta loss låsskruven. Det är fullt möjligt att andra verkstäder har det också? Säkert större däckverkstäder med?
#1166910
På den v50 vi hade för något år sedan hände samma sak.
Men vi hade kvar koden till låsbulten men har för mig att det inte gick att beställa ny.
Så vi svetsade på bult och det gick bra.
Man får ta det lite lugnt bara så är det inget problem.

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]