NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1166876
Har knappt sålts några d3or heller. Finns mkt litet utbud.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1166904
1.6d = 5 växlar
D2 = 6 växlar
av mange38
#1167338
har haft några 2.0d haft min beskärda del med både dpf problem och det det kända ventilerna i vinkelinsuget... och vad jag upptäkt så hålle rinte folk koll på oljenivår i motorerna när den går in i regenering så spär den på med diesel och det letar sig ner i motorn och ju sämre dpf ju mer regenerar den (dock kan det vara kass givare i lika många fall) och restulterar att oljan späds och stiger i motorn den blir fyld och tillslut får du rusningen även här hjälper vinkelspjället med två intag in som vid av stängning stryper luften och funkar inte den ja då....är ju risken ett faktum
men håller man koll sen är faktiskt moton en bra konstruktion felet enlig mig var volvo och ford som promt skulle ha sina egna styrsystem där av strulet sitter samma motor i Peugot och citoeng då det är en psa motor dom har haft hälften av bekymren tidiga 2.od hade dpf byte senare inte endast vid behov men det är bara min uppfatning

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]