NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HanseN86
#1165718
hej!

min flickvän kör en Volvo c30 2012, rdesign, med high performance ljudsystem.. (USB och AUX) finns..

Hon har alltid spelat musik (spotify) genom usb och det är kanon..

Vi köpte sedan en varsin iphone 7 plus, till min förvåning kan hon fortfarande spela ljud men på min står det bara "oläsbar USB".

Samma sladd, samma uppdateringar på telefon och appar.
Har provat andra sladdar, men utav våra vänner kan 2 av 3 spela utan problem då en av dem har samma problem som mig..

Var ligger felet ?
Är det chippet(hårddisken) apple använder för lagring som kan variera ifrån telefon till telefon?

mvh
av HanseN86
#1166092
TommyP86 skrev:Har för mej nån upptäckte att det beror på att man måste ha minst 1 låt i musikappen (apples egna). Kan det hjälpa?
Det där är inte alls omöjligt jag har tillochmed tagit bort "musik" appen ifrån min telefon, ovh när kag kollade flickvännens hade hon ett par "sample låtar" på sin.. så detta ska testas sen så får jag återkomma :)
av HanseN86
#1172561
Förlåt för ett sent svar men det där är helt rätt! Lade in appen och laddade in en gammal lista, fungerar kanon även med andra appar nu :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av HanseN86
#1205073
Jaga! Då va sambon jävligt snabb med att dra ner nya uppdateringen till hennes iPhone 7....

Nu får hon usb oläsbar på sin telefon igen.
Måste jag in till Volvo och få ny programvara ?
Mvh
Det löste sig. Fel i Apples programvara. Kom en ny uppdatering två dagar efter där ljudet med 7an va löst :)

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]