NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1161394
Hej!

Har fått felkod:
ECM-6620 Glow relay control - Faulty signal

Läser mig till att det ofta är själva glödstiften som är dåliga.
Har beställt nya på Ebay (500:- totalt) men i väntan på att dom kommer tänkte jag kunde testa om det ändå är relät som är dåligt (har en v70 med samma motor o kan byta emellan lite snabbt hoppas jag på)

Men jag hittar det inte?
Har vänt och vridit under huven och sökt igenom internet.

V50 1.6D 2008
(V70 1.6D 2010)

Någon som vet var det sitter?
Eller någon som har någon erfarenhet av just felkod ECM-6620 ?
#1164253
Bytt alla glödstift, dom två första gick som en dans (varm motor gjorde susen).. trodde först dom senare två var omöjliga men det visade sig går rätt smärtfritt det oxå.

Tyvärr gick motorn till sig precis innan bytet och hoppade ur limp-mode av sig själv :shock:
Efter bytet så går den fortfarande fint så vet inte exakt om det fixade ursprungsfelet.
#1164551
Att den hoppar in i limpmode ska inte bero på glödrelät. Glödrelät styr endast glödstiften, med hjälp av temperatur o blablabla. Är det kallt så kan du få problem att starta eller att det går ryckigt på kall motor, till en början, men inte mer än så. Det sitter ett kontaktstycke som är delbart som alla kablar till glödstiften går in i. Där kan du ohm mäta stiften och kolla om dom överhuvudtaget får ström. Vet inte hur det fungerar nu dock då de börjar bli varmt. Har föe mig att den endast glöder under 2 grader.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]