NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mange38
#1159356
ibland när jag kallstartar och ska i väg så har jag upptäkt ibland så går den lite hackigt typ dock inte så den rycker eller så utan man hör det på varven
liksom den inte vill eller sackar lite men när man kommer över ca 2000-2500 rpm så går den då bra uppkommer bara när den e kall när den e varm går den bra. vad ska man böraja med ? stift ? tändspolar? inte så hemma på den här motortypen då jag mest åkt dieslar och turbobilar förut ägt bilen 3 köpte den till frugan ägt bilen 3 månader typ å ingen i de att börja bråka med säljare nu då bilen funka perfekt när vi köpte den kamremsbyte gjort för 3 tusen mil sen typ finns det några vanliga felkällor ? vevhusventilationen har jag bytt då slangen var trasig bytte hela kittet med fliterhus ,mm
Senast redigerad av 2 mange38, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Hasse53
#1160810
Kolla så att alla slangar sitter där de ska efter att du bytte filterhuset för vevhusventilationen. Ryckigheten kan ju bero på att motorn drar in tjuvluft.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1160843
ursäkta, läste inte igenom ordentligt..
Senast redigerad av 1 Mini_ice, redigerad totalt 0 gånger.
av mange38
#1161091
har gått över alla slangar alt sitter som det ska ska köpa stift i veckan och utgå därifrån så får vi se

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]