NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1159296
Har en 2011 V50 D3.
Jag (min fru) vill ha en sådan knapp även i passagerardörren, inte bara i förardörren.
Det finns ju en täckbricka så det känns som om det skulle finnas dessa brytare som tillval eller tillbehör.

Någon som känner till om dessa finns?
#1159350
Fanns på tidigare V50/S40n/C30, av någon anledning togs de bort. Går bra att fixa en på en skrot eller hos Volvo och sätta dit. Kom ihåg att den ska vara för höger dörr bara. Kabeln ska fortfarande finnas, har sett folk på swedspeed göra detta

Dörrsidan måste bort, bifogar video om så behövs


Bytte ju själv dörrsidor på en V50 MY06 till de nyare med större förvaring, fick då med en täckbricka. Bara att haka av dörrsidan igen och sätta in min "gamla" knapp. Man vill ju ha den :-)
#1160912
Micce1980 skrev:Fanns på tidigare V50/S40n/C30, av någon anledning togs de bort. Går bra att fixa en på en skrot eller hos Volvo och sätta dit. Kom ihåg att den ska vara för höger dörr bara. Kabeln ska fortfarande finnas, har sett folk på swedspeed göra detta

Dörrsidan måste bort, bifogar video om så behövs


Bytte ju själv dörrsidor på en V50 MY06 till de nyare med större förvaring, fick då med en täckbricka. Bara att haka av dörrsidan igen och sätta in min "gamla" knapp. Man vill ju ha den :-)

Knapp fixad från en av bildelssajterna.
Lite pyssligt men fullt möjlig att plocka av dörrpanelen, inga större problem.

MEN, givetvis saknades anslutande kabel mellan kontakt och dörrkontrollen.
Bild

I dörrkontrollen finns en sockel ledig, antar att det är där den saknade kableringen skall kopplas in även om det finns fyra stift i kontrollenheten och fem på knappen, någon som kan bekräfta detta?
Bild

Man borde väl ha fattat att den inte sitter där i onödan...
Bara att jaga fatt i en sådan kabel också.
#1160949
Oj. Vid 3:57 i videon syns det att de lossar den kabeln. Hade själv inget minne av detta och vart den exakt går. Se om du kan hitta lösningen på youtube eller så annars, ligger ju några videos där de tar bort dörrsidor där :)
#1160953
Oj. Vid 3:57 i videon syns det att de lossar den kabeln. Hade själv inget minne av detta och vart den exakt går. Se om du kan hitta lösningen på youtube eller så annars, ligger ju några videos där de tar bort dörrsidor där :)

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]