NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miinan
#1158514
Tja alla glada volvoägare !!

Igår stötte ja på ett skumt problem, ja hade dagen innan vart ute o kört och inte känt ett smack utan allt fungerade som det skulle, men då igår när ja skulle använda bilen så gick den som smort hela vägen upp till 80km/h men när jag översteg 80 så började hela bilen att vibrera.
Efter många om och men så hitta ja en mack före ja ställde bort bilen för kvällen och fyllde i luft i alla däck.. och nu så fungerar den som de ska upp till 105km/h

Fråga, obalans ? regummering som har släppt ? eller har ni några andra idéer ?
av Miinan
#1158672
Asså de är svårt att säga, för okq8 har nån ny digital mätare som på alla däck började på 2.4 men i höger fram så hördes det att det fylldes på ordentligt.. ja tyckte även att det såg platt ut.

Glömde att skriva att dagen före jag upptäckte detta så hade det var otroligt med slask och vatten överallt, så ja funderar på om det kan ha fastnat nått i hjulen.
Hur som så ska ja ut o köra snart och då ska ja kolla vad som händer.

ps: tack o lov ska vi snart byta däck :D
av dieselputte
#1158685
Ibland kan det samlas skit på fälgarnas insida vilket leder till obalans om det blir mycket. Prova att spola.

I övrigt, dåliga drivknutar, hjullager, motorfästen, dålig(a) stötdämpare mm, läs den här tråden. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ar#p454655

Jag hade själv problem med att bilen skakade rejält för kanske 6-8 år sedan, men det försvann av sig självt.....
av Miinan
#1159182
Dieselputte
Du vet att ja har nog samma symtom som du, det bara försvann utan nån som helst förklaring. Men det kan oxå vart dåligt med luft och skit i fälgarna som ramla loss när ja stod still
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]