Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Coolvette
#1150782
Har en -11 V50 med halogenlampor, inte aktuellt att byta till Xenon på grund av priset.

Vill ha tips om bra H7-lampor med första prioritet på ljusutbyte, andra på livslängd och i tredje hand pris.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1150810
Körde Philips Xtreme vision 130 och dessa fungerade bra, men nu har det kommit en ännu värre modell som heter racing vision. Den har rätt kort livslängd men just nu säger de att det är det bästa ljuset som Philips har

Testade Night braker, och dessa var inte dåliga men tror Xtreme vision var lite vassare. Men det ska tilläggas att det nu kommit night braker unlimited samt night braker laser.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1150853
SBergdahl skrev:Osram Night Breaker Unlimited är väl standardtipset.
Körde de i vår förra V50, fungerade ypperligt, den kortare livslängden brydde jag mig inte om när jag satt i de och "skådat ljuset" :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1157389
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Osram Night Breaker Unlimited är väl standardtipset.
Körde de i vår förra V50, fungerade ypperligt, den kortare livslängden brydde jag mig inte om när jag satt i de och "skådat ljuset" :)
Tror jag fick ut 2-3000 mil ur mina i S80:n. Fullt tillräckligt för att det inte på något sätt skulle störa.
HakanSkanum skrev:LED lampor är bäst just nu
Beror väl på vad de ska vara till. Till halvljus direkt oanvändbart. Till helljus ger väl xenon fortfarande mer ljus om man kan leva med uppstartstiden.

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]