NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OlgaG
#1149271
Min S40 från 2012 har börjat konstra sig när jag sitter länge i bilkö. Felmeddelande om att transmissionen är på låg effektivitet visas och när jag gasar så varvar motorn upp och bilen rör sig långsamt och ryckigt framåt, som om den fastnat på låg växel. Jag behöver stanna bilen, stänga av motorn och starta igen för att den skall funka som normalt igen. Varit på icke-auktoriserad verkstad och de säger att jag måste byta automatlåda, men de inger inte bästa förtroende. Mycket tacksam för tips!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1149275
OlgaG skrev:Min S40 från 2012 har börjat konstra sig när jag sitter länge i bilkö. Felmeddelande om att transmissionen är på låg effektivitet visas och när jag gasar så varvar motorn upp och bilen rör sig långsamt och ryckigt framåt, som om den fastnat på låg växel. Jag behöver stanna bilen, stänga av motorn och starta igen för att den skall funka som normalt igen. Varit på icke-auktoriserad verkstad och de säger att jag måste byta automatlåda, men de inger inte bästa förtroende. Mycket tacksam för tips!
Jag hade låtit lämna den till en Volvo-verkstad för felsöknig. Troligen ligger det någon felkod lagrad.
Det kanske även är dax att byta olja i lådan, beroende på hur långt bilen har gått.
Byta låda låter långsökt som en första åtgärd...

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]