- fre 23 dec 2016, 00:29
#1134614
Min tur att fixa värmaren. Den ryker och luktar illa och missar att gå igång ibland, så jag har skaffat en begagnad som jag tänkte renovera upp och sedan skifta med den i bilen.
Demontering (av den begagnade alltså) har gått bra, dock har jag en spricka i brännkammaren som jag är lite osäker på vilken betydelse den har. Min egen känsla är att den inte har så stor betydelse, det viktigaste borde vara att får rent i hålen där det koxat, rätt eller fel, borde jag skifta brännkammaren?
Mina frågor:
- Borde jag byta brännkammaren (kan sprickan ge dålig förbränning tro - förmodligen inte??)
- Vad använder jag för att göra rent de igenkoxade kanalerna?
- Var får jag tag på verktyget för att pinna ut kontakterna som krävs för att demontera glödstift och flamvakt?
(Se sprickan i botten)
Desto värre tror jag egentligen att de igen-koxade tillflödeshålen för evaporerad bränsle (??) är.
Så här borde det väl se ut (1 av 3 hål är ok).
Demontering (av den begagnade alltså) har gått bra, dock har jag en spricka i brännkammaren som jag är lite osäker på vilken betydelse den har. Min egen känsla är att den inte har så stor betydelse, det viktigaste borde vara att får rent i hålen där det koxat, rätt eller fel, borde jag skifta brännkammaren?
Mina frågor:
- Borde jag byta brännkammaren (kan sprickan ge dålig förbränning tro - förmodligen inte??)
- Vad använder jag för att göra rent de igenkoxade kanalerna?
- Var får jag tag på verktyget för att pinna ut kontakterna som krävs för att demontera glödstift och flamvakt?
(Se sprickan i botten)
Desto värre tror jag egentligen att de igen-koxade tillflödeshålen för evaporerad bränsle (??) är.
Så här borde det väl se ut (1 av 3 hål är ok).