NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1563573
Det lilla gör ingenting om det är enda markeringen? på alla jag bytt har det varit en liten pigg och inte en skåra.
Kolla igen.

Det som händer är att fjädern kan börja hoppa och det smäller när du vrider ratten om den sitter fel, men inte sådär lite fel.
#1563612
Tycker positionen ser bra ut, sen minns jag min gick trögt också men de va ju inte så att man va tvungen att använde brytjärn. Men motstånd var det helt klart.
#1563623
Har funderat ett tag på jämförelse med trögheten jag hade, har bytta mina fjäderben 4ggr :-D

Ungefär som att vrida på hjulet när bilen är upphissad, de krävs lite muskel men de ska inte va tvärstopp
Kan det handla om 3-4-5kg motstånd kanske att vrida på lagret
#1563811
Vad är det för problem du haft?

Mina går betydligt trögare än så men jag vette fan vad jag skulle göra annorlunda. Linjeringen är ju det man har att gå på. Borde väl vara fjädrarna som inte passar och gör att trycket blir fel i så fall tänker jag.
Jag får nog montera och prova hur det känns och låter. Skiter det sig får jag väl riva ner och kanske prova med nya fjädrar.

Bytte hela fjäderbenen för 2 år sen. Köpte hela från skruvat och monterade men tycker inte det har känts eller låtit bra sen det bytet. Så kanske är nått med fjädrarna..
#1563848
Jag hade problem med att fjädern rörde på sig och hoppade runt vid rattutslag, trots nytt lager och allt ovanpå.
Så jag gav upp och köpte en färdig på skruvat, och slapp problemen.

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]