- ons 20 apr 2016, 08:15
#1069026
Hur ser det förresten ut med luftbubblor i bränsleledningen mellan bränslefilter och bränslepumpen?
Moderator: Moderatorer
Matte1979 skrev:Jag avråder dig starkt från att köra längre med detta symtom. Din motor regenererar partikelfiltret ständigt och en regenerering startar inte förrän motorn nått arbetstemperatur. Vid regenerering tillsätts extra bränsle för att höja tempen på avgaserna. En normal regenerering brukar pågå c 5-10 minuter , eller 8-15 km körsträcka. Anledningen till att den ständigt regenererar är oftast att partikelfiltret är fullt och bör bytas ut (tror dock att man får larm om detta ), men det kan även bero på igensatta slangar från partikelfiltret till den givare som avgör om regenereing behövs. Finns troligen fler orsaker, kanske slut på Eolys som tillsätts varje gång man tankar, den har som uppgift att underlätta förbränningen av sot vid regenerering. Kan vara tomt i Eolys tanken, eller fel på doseringspumpen, eller så att förre ägaren inte nollställde systemet efter påfyllning av Eolys.
Tankade fullt enda upp ca 56 liter och kört 50.1 mil o lampan tändes nyss !!!!!
Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]
@Officefb , Enklast är väl att köp[…]