NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av D4FFY
#1563498
timebandit skrev: tor 31 dec 2015, 13:28 Det bästa är väl alltid att läsa ut felkoderna för det är ju så mycket som kan vara boven i dramat. Värmaren har ju egen bränslepump och vattenpump som också kan strula. Utöver det så finns det ju flertalet komponenter i/till värmaren.
Hoppar värmaren igång som säger jag som föregående talare, låt den köra. Korta och många start/stopp sliter på den som tusan!
Batteriet är en väldigt viktig komponent som också är väldigt känslig. Många hakar upp sig bara på spänningen men skulle vilja påstå snarare att det är strömmen som är viktigast!

Ett snabbtips. Prova starta värmaren när du har startat bilen. Startar värmaren lättare då så finns det stor chans att batteriet inte mår så bra för just värmaren.

Min lathund som nämndes finns men bilderna har jag faktiskt gjort en backup av. Dom finns i min Dropbox. Så PM'a mig så får ni alla dokumenten :)
Hej, tar gärna del av bilder och info :)

Jag har kollat runt på youtube och ser d&aum[…]

Om du kör live data så kan du fö[…]

Ehhhh... Du skriver så här "mes[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]