- tis 21 okt 2014, 08:27
#910008
Hej,
Servicen till och med beställdes efter den 11 mars.
Men även vi är förberedda på att det eventuellt kommer bli ett försök att slingra sig.
Verkstaden har gjort ett fel - de har inte gjort det kamremsbyte de skulle ha gjort enligt gällande information. Informationen fanns 11 mars 2014. Servicen beställdes och genomfördes efter 11 mars 2014. Klart som korvspad!
Vad som gjordes på servicen (14 000) hos Mekonomen är inte relevant, eftersom den skedde 2013 då informationen var att byte av kamrem fortfarande skulle ske vid 24 000 mil, och eftersom dem skedde långt tidigare än den nya informationen. Och det är ju just kamremsbytet som är i fråga här, inget annat. Både Volvo och Mekonomen har samstämmigt konstaterat att haveriet är en följd av att kamremmen brustit.
Servicen till och med beställdes efter den 11 mars.
Men även vi är förberedda på att det eventuellt kommer bli ett försök att slingra sig.
Verkstaden har gjort ett fel - de har inte gjort det kamremsbyte de skulle ha gjort enligt gällande information. Informationen fanns 11 mars 2014. Servicen beställdes och genomfördes efter 11 mars 2014. Klart som korvspad!
Vad som gjordes på servicen (14 000) hos Mekonomen är inte relevant, eftersom den skedde 2013 då informationen var att byte av kamrem fortfarande skulle ske vid 24 000 mil, och eftersom dem skedde långt tidigare än den nya informationen. Och det är ju just kamremsbytet som är i fråga här, inget annat. Både Volvo och Mekonomen har samstämmigt konstaterat att haveriet är en följd av att kamremmen brustit.