NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Helt jäkla korkad fråga men du har inte möss i bilen ? :P Sett någon musskit ?

Är helt allvarlig med denna fråga.. min chef har haft möss i sin bil ett tag så antar att de är möjligt med Volvo bilar med.
Användarvisningsbild
av opA
GalneGurra skrev:Frågan är inte korkad,då det tydligen är problem med rörelsesensorn i kupen,har själv samma problem på fruns V50.
Skall lämna in den för garanti reparation nästa vecka pga falsklarm.
Läs även den här tråden...
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=52890
Nu menade jag att min fråga om det var möss i bilen var korkad.. hans fråga var inte korkad ! :mrgreen:
av Pippolei
Har inte ett så mycket som ett dammkorn i bilen, så jag har svårt att tänka mig en mus i kupén utan att jag skulle märkt av någon mus-bajs eller dylikt.

Trodde först det kunde ha något med temperatur växlingar att göra, eftersom det alltid sker ett tag efter man satt in en varm bil i ett svalt garage.

Någon som har pejl på hur mycket det kan kosta att få rörelse-sensorn i taket bytt på Volvo?
Har upptäckt vad det är som orsakar att larmet utlöser sig självt på min bil när den står i mitt garage!

Tro det eller ej, men det är micron i köket som utlöser larmet, micron står med ryggen mot garage väggen och så fort jag poppar micro popcorn i den så sätter bil alarmet igång!

Detta har jag gjort 3ggr nu med resultat att bilen sätter igång larmet.

Helt sjukt!
'
Tur att jag aldrig hann lämna in bilen för felsökning och utbyte av larmsensorn....
Nu gäller väl bara att låsa upp bilen innan man poppar popcorn nästa gång :lol:
jag skulle nog kontrollera micron!!!

I microvågsugnen är det ju en radiosändare som producerar energin så att materialet blir varmt.
Micron SKALL vara skyddad mot läckage av dessa radiovågor , men på något vis läcker nog din ugn, detta är ju oroväckande att den startar larmet i din bil är kanske något man skulle kunna ta men vad orsakar den mera. Beroende på läckagets storlek är energin i microvågerna tillräckligt för att sätta fyr på något eller för den skull effektivt ta död på allehanda elektronik .
Jo det känns lite olustigt att min micro kunde påverka bilen i garaget med tanke på att det är en isolerad vägg imellan. Läckaget kom ut rakt bakåt från micron(där den ventilerade ut varmluften) och satte alltid igång larmet när den hade gått i någon minut.
Som tur var hade jag en extra micro i en låda i garaget, så nu kan jag micra hela dagarna utan problem! :wink:
Den gamla micron fick farsan ta till sitt jobb där den inte orsakt något problem vad jag vet.

Tur bara att jag inte hann lämna in bilen för felsökning och eventuellt byte av larm sensor mm.

Om Polestar 2 är ett realistiskt alternativ f[…]

Koffertlucka byte

Hej. Vet nån om en lucka från -06 pass[…]

Hej! Har lite funderingar på hur jag kan kon[…]

Lambdasondkabel 940

Kopparmantlad kabel brukar vara för att det i[…]