NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoguran
#1181276
Hej. Har problem med att det bara blåser varmt på passagerarsidan medans förarsidan kyler på bra.
verkar som att motorn som reglerar värme å kyla har hängt upp sej eller kärvar eller slutat fungera!
Någon som har en sprängskiss över hur detta ser ut eller kan förklara var den sitter?
bilen är en v50 -05 2,4i
Tack på förhand!
av JallooZ
#1181441
Har för mig att när AC börjar bli tom och kyleffekten försämras så prioriteras förarsidans AC, därav stt det blåser kallt där och varmt på passagerarsidans. Trologtvis har du fått en läcka i AC systemet och behöver en AC service.
Användarvisningsbild
av P210
#1181443
Helt riktigt, så betedde sig min när det var dags för påfyllning. Beställ en AC-service, numera får man inte fylla på kylmedium utan att först läcksöka så du får även veta om det läcker...
av Perra_367
#1181561
Jag har haft samma för många år sedan nu (under garantitiden), men i mitt fall var det ett spjäll som låst sig.

I min var det full värme på en sida, som jag minns det på passagerarsidan. Inget roligt fel, för enligt uppgift så behöver hela instrumentpanelen demonteras för att komma åt..
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]