NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kalles
#1172483
Har bytt yttre temperaturgivaren (två gångr) den i backspgeln ena dagen visar den rätt andra dagen visar den-8 när det är +2.Finns det någon kontakt i dörren som man kan titta på? Eventuellt korrsion jag har gjort ren kontakten i dörren hjälpe inte.Finns det en kontakt inne i dörren åxå?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1172486
Tror du får sluta tanka etanol :mrgreen:

Nej då, ja du har ju en kontakt mellan a-stolpe och dörr samt en mellan yttertempgivaren och in i en box, som jag minns det. Dock ska väl MY07 ha en uppdaterad kontakt mellan a-stolpe och dörr så undrar om du ändå inte fått trasig givare, har sett det här på forumet förr att folk köpt ny hos Volvo ÅF men fått reklamera mot en ny.

Men testa och rengör

Här finns en som rengjort kontakten mellan dörr och a-stolpe och lagt upp lite bilder. Se hur "flnrernt" skrivit: http://forums.swedespeed.com/showthread ... ay/page235

EDIT: När du ändå håller på så rengör mycket försiktigt temperaturgivaren inne i kupen, den sitter bakom stereon "vattenfallet". Bänd försiktigt bort panelen där bakom så följer givaren med, den "fuckade upp" min ac en gång när den dammat igen
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av Rådlös
#1172513
Micce1980: Forumet (?) klipper av din länk så man kan inte läsa det som förmodligen hade varit intressant. Prova att lägga in länken en gång till, men se till att du får med hela raden.
Min erfarenhet i sådana här sammanhang, jag är inte någon speciellt kunnig, är att en förkortad länk fungerar inte om man "lånar" den förkortad från något annat forum. Forumen själva förkortar långa länkar, men det som saknas i utskriften sparas bara i det första forumet som har hela länken.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1172519
Rådlös skrev:Micce1980: Forumet (?) klipper av din länk så man kan inte läsa det som förmodligen hade varit intressant. Prova att lägga in länken en gång till, men se till att du får med hela raden.
Min erfarenhet i sådana här sammanhang, jag är inte någon speciellt kunnig, är att en förkortad länk fungerar inte om man "lånar" den förkortad från något annat forum. Forumen själva förkortar långa länkar, men det som saknas i utskriften sparas bara i det första forumet som har hela länken.
Det var en länk som jag kopierat från ett eget tidigare inlägg på detta forumet :) Testar igen och ändrar här ovan med

http://forums.swedespeed.com/showthread ... ay/page235
av dieselputte
#1172544
Micce1980 skrev:Dock ska väl MY07 ha en uppdaterad kontakt mellan a-stolpe
Ja, men det håller ändå inte i längden med det uppdaterade kablaget. Jag fick mitt kablage utbytt till den reviderade 2007 pga strul med låsning av dörrar. Problemen med dörrar som inte låses kom tillbaka i höstas, precis samma innan de bytte kablaget. Rengjort kontakterna och det blev bra, så Volvos lösning med guldpläterade kontakter är inte helt perfekt i länden. Har även problem med att yttertemp visar för lågt ibland.
av kalles
#1175609
Tog lös dörrsidan idag och sprayade med (brake cleaner) i alla kontakter och smörjde efteråt med vaselin efter det funkar allt prefa.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]