- tor 26 maj 2016, 22:45
#1080092
Hej!!
Har en 2010a som rullat 10700mil. För ungefär 4veckor sedan så märkte jag av ett slirande på kopplingen vid gaspådrag. Redan dagen efter när jag provade igen så var det borta. Nu igår så hände precis samma sak igen???! Vill ju inte jättegärna tro att det är lamellerna som redan slitits? Den spinner till vid 1900varv och när den når ca. 2200varv så bettar den igen.
Idag fanns ingen tendens till slirande?
Finns det någon specifik olja till kopplingen eller så? Enda jag kan misstänka är att där jag lämnade bilen på service förra året är att den firman var inte riktigt lika seriös som de uttalade sig för att vara.
Mvh
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Har en 2010a som rullat 10700mil. För ungefär 4veckor sedan så märkte jag av ett slirande på kopplingen vid gaspådrag. Redan dagen efter när jag provade igen så var det borta. Nu igår så hände precis samma sak igen???! Vill ju inte jättegärna tro att det är lamellerna som redan slitits? Den spinner till vid 1900varv och när den når ca. 2200varv så bettar den igen.
Idag fanns ingen tendens till slirande?
Finns det någon specifik olja till kopplingen eller så? Enda jag kan misstänka är att där jag lämnade bilen på service förra året är att den firman var inte riktigt lika seriös som de uttalade sig för att vara.
Mvh
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk