NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattsson90
#1071016
Tjena folket!!

Har nu grubblat i flera veckor över nya fälgar till plus en sänkningssats. Vill inte ha som alla andra så jag har funderingar på att köra på Vulcanis original. Däcken som sitter monterade på dom idag är 245/40-19. Funkar detta överhuvidtaget på en v50 med den kommande 35mm sänkningen?

När jag ändå skriver så kan jag ju passa på att fråga om vilket märke ni rekommenderar på sänkningsfjädrar? Skiljer ju en del i pris och jag vill ju inte köpa grisen i säcken och vara dumm snål så gärna feedback på vad ni kör på.

Mvh en fundersam själ...
#1071058
Det är nog i bredaste laget med däcken, vill minnas att det tar i med 235/35 men jag är osäker. Fjädrar, kör H&R, kvalitet och säkert kort.
av mattsson90
#1072070
Fick tag på en uppsättning midir 18" igår. Idag vid provkörning så skrapar dom i bak vid lite fart över ett fartgupp. Jag brukar alltid köra sakta över dom men ville prova för o se. Sitter 235 monterade nu ska tilläggas

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1072083
Se på fan, jag trodde våra hjulhus var stora som fasen men tydligen inte.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
av mattsson90
#1072106
Kan det göra så stor skillnad med 225er? Har ju 40 profil nu kanske skulle gått ner på 35 profil? Fan va less jag blir alltså... hur fasen kommer det gå med 35mm sänkning på detta ens?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1072107
Kan ju bero lite på ET-mått också men Midir är ju original från volvo, däremot är jag högst tveksam till att de kom med 235 från fabrik.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
#1073173
Har grubblat över detta som fasen ett par dagar nu och börjar tro att dessa kommer från en C70 och är då 8" breda [CRYING FACE]. Ska plocka av en fälg imorgon efter jobbet och kolls detta. Om nu fallet är som så att det är en 8" bred fälg så verkar det ju kört med 35mm sänkning på den med dessa fälgar :/

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]