NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1001520
Hej igen. Perra du undra om växellådsoljan??!! Det har jag glömt att berätta hur den såg ut!!!!!
Den var lika svart som det brukar se ut i motorn på en dieselmotor som inte har bytts på 5000mil!! :shock:
Och denna bytte jag i tidigt våras. För att sedan tömma ut igen när jag tog ner vxl i juli! Och då såg oljan likadan ut igen, helt kolsvart!!! :shock: Och då kanske jag bara hade kört knappt 100-300mil!! Så jag har bytt två gånger på ca 3månader. Jag tror även nu att färgen är lika svart i oljan som jag har i bilen. Har nu Castrols grejer i.

Och kan säga att jag har kört med detta ljud i ca 3000mil!!! Jag tänkte -rasar det så vet jag som går sönder.....
#1001967
Det var inga bra nyheter, med tanke på ljudet och den svarta oljan så skulle jag vara förvånad om du inte har skador på mer än lager. Arbetsgången är dock samma, dvs. dela lådan innan du dömer ut den helt. Är den körd så blir det ju begagnad låda från bildelsbasen istället med konsekvens att du måste vänta på att få hem den innan du kan montera ihop det hela igen.

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]