- tis 18 okt 2016, 19:23
#1117835
Läste en rätt intressant artikel från bytbil idag, det har diskuterats en del om alla dessa små motorer som tillverkas nu, tror ni den trenden vänder?
http://www.bytbil.com/nyheter/upsizing- ... izing-3236
Vet inte om källan Reuters stämmer, men man får hoppas på det! Sen ska det bli spännande när dem testar motorerna i verkliga förhållanden och börjar mäta bränsleförbrukning och koldioxidutsläppen som dem skriver.
Hade för ett tag sen en VW caddy 2015 års. på jobbet med den klenaste motorn på 95hk och automat(innan man krockade den bilen). Ja ville man komma upp i fart rätt så fort så fick motorn varva rätt rejält och bränsleförbrukningen låg oftast på 0,8-0,9 och inte 5,7 blandad körning som den skulle, men den 7 växlade dsg-lådan ska dem ha beröm för!
Har för övrigt smällt 3 bilar på jobbet på samma firma..kan vara intressant o veta
http://www.bytbil.com/nyheter/upsizing- ... izing-3236
Vet inte om källan Reuters stämmer, men man får hoppas på det! Sen ska det bli spännande när dem testar motorerna i verkliga förhållanden och börjar mäta bränsleförbrukning och koldioxidutsläppen som dem skriver.
Hade för ett tag sen en VW caddy 2015 års. på jobbet med den klenaste motorn på 95hk och automat(innan man krockade den bilen). Ja ville man komma upp i fart rätt så fort så fick motorn varva rätt rejält och bränsleförbrukningen låg oftast på 0,8-0,9 och inte 5,7 blandad körning som den skulle, men den 7 växlade dsg-lådan ska dem ha beröm för!
Har för övrigt smällt 3 bilar på jobbet på samma firma..kan vara intressant o veta