NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#909043
Hej!
I dag började bilen krångla i och med starten. Det började när jag efter jobbet skulle starta den. Den var då seg i glödningen men hoppade i gång. Kör ca 4 mil, parkerar och stänger av bilen. Vill då testa att starta bilen igen och då startar den knappt. Upprepar detta en gång till och blir bara värre, tuggar bara på och dör så går alltså inte att starta alls. Det är som att den blir tröttare efter varje försök. Väntar 10 minuter och testar igen och då startaren den utan problem. Kör den ca 4 mil igen och märker då att bränsleförbrukningen ökat, brukar ligga på ca 0,55 när jag kör landsväg 90 sträcka men låg nu på ca 0.7. Parkerar bilen igen och låter stå ett tag och startar igen utan problem. Men på vägen hem så kommer det upp på instrumentbrädan att motorservice erfordras. Denna varning dyker upp tre gånger men försvinner varje gång. Väl hemma testar jag att starta bilen igen och då krånglar det på samma sätt som förut.
Har bytt batteri för två veckor sedan.

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]