Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1136050
Ja prisuppgifterna ovan kommer från storstäder rimligen. 6.000kr för en bakre stötfångare är min senaste prisuppgift.

En riktig omlack med kvitto i Sthlm med omnejd kostar lätt 40.000kr.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1136129
Vilka fantasipriser :shock: :shock:
För 40k skulle man kunna få hela underredet och alla skärmar, trösklar osv rostlagade, plus en hellack, häromkring :lol:

Iofs så beror ju priset lite på vad för typ av lack man ska ha. Ska man ha speciallack med flakes eller liknande i så kostar det ju givetvis mer än en produktionssolid eller metallic. 945an var ju vanlig 019, så den var ju bland den billigaste lacken man kunde ha.
Användarvisningsbild
av Derank
#1147453
Det finns länder där du får reggae in bilar igen trots salvage titeln. Sedan går de vidare till tex sverige. Inget olagligt alls i det.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1147464
Har inte den legat ute förut? Det låg väl två liknande på tradera vill jag minnas. Definitivt samma person som säljer iaf för annonstexten var identisk.
av Lövet
#1147499
Samma kille som annonserar.
Jag skulle kräva att se den där bilen svenskregistrerad innan jag betalade något...
Användarvisningsbild
av Derank
#1147508
Lövet skrev:Ja prisuppgifterna ovan kommer från storstäder rimligen. 6.000kr för en bakre stötfångare är min senaste prisuppgift.

En riktig omlack med kvitto i Sthlm med omnejd kostar lätt 40.000kr.
40k skulle de ha för att blåsa en kollegas 66as musse. Då hade vi gjort all rostlagning själv.
av Mikeys
#1147519
Nexus skrev:https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=12&w=3

Dök upp en till. Fattar inte riktigt. Kan man köpa loss en ny bil i usa och bara använda trots salvage titel???
Vem som helst kan köpa en skrotbil med Salvage Title i USA, men det finns i princip bara ett land i världen (eller åtminstone bara ett i Europa) där man kan regga en skrotbil, och det är Litauen. Dom godkänner i princip vad som helst, oavsett tidigare historia. Det är vanligtvis även där bilarna repareras tack vare låg kostnad på arbetskraft och konstigt nog ett väldigt stort utbud på bildelar till nya och dyra bilar (Hmm... :roll:). När bilen då sedan är registrerad i Litauen som är ett EU-land så är det fritt fram att exportera den till vilket annat EU-land man vill. Som jag förstått det är det EU-direktiv som säger att en bil godkänd i ett land automatiskt blir godkänd i alla andra, och inget enskilt EU-land får därmed stoppa andra EU-bilar från att komma in...
Användarvisningsbild
av Nexus
#1147545
Derank skrev:Det finns länder där du får reggae in bilar igen trots salvage titeln. Sedan går de vidare till tex sverige. Inget olagligt alls i det.
Men det står ju han köpt den ny och brukat i 3 år..
av Lövet
#1147546
Märkligt att han köpt två stycken identiska C70 nya då och haft "oturen" att krocka bägge. Man ser till och med den vita i bakgrunden på vissa av bilderna.

Nä, hans story stinker och jag undrar om de där går att regga i Sverige alls som det ser ut nu.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]