Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1149166
Linqid skrev:Väldigt fin, blir lite sugen. Men 220 hk, vilken marknad säljs den motorn på vanligtvis?
Skulle tippa på bl.a. USA...
Användarvisningsbild
av Guru
#1149239
Bilen byggd två veckor innan årsmodellsbytet så gissningsvis en sista verifieringsserie, dvs allt har rätt status och bilen är säljbar utan förbehåll.
Byggd för svensk marknad så inget konstigt där.
Linqid skrev:Väldigt fin, blir lite sugen. Men 220 hk, vilken marknad säljs den motorn på vanligtvis?
Motorn är en B4204T11, dvs vanlig VEA T5 och 245hk/350Nm, vet inte var de fått 220hk ifrån.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1151291
Såg den också, det är definitivt samma, den där regplåten stämmer ju till 100% med bilen i övrigt så att säga. Så den minns jag. :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#1151367
Ovanligt, finns 5 inregistrerade med den motorn.

Som vanligt är det lite trist att Volvo inte vill sälja alla versioner/ modellpaketeringar på svenska marknaden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
#1151371
Ja det är mycket trist!!
En V60 CC D5 VEA AWD är mer intressant än den V60 D5 VEA som jag har. Sen att vissa modeller kan få blanksvarta lister runt rutorna och bakspeglar och andra inte men det är samma lister till båda. Synd att Volvo gör så.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1151385
Undra hur det kommer sig att såna rariteter dyker upp här hemma ändå? Vad gör att Volvo ändå tryckt ut 5st, så sent i modellcykeln? Förstår att man kanske gör det tidigt men nu när den snart ersätts?
av Lövet
#1151550
Kan ha varit avsedda för andra marknader från början
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 99

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]