Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Stockbroke
#1183809
Lövet skrev:Brrrr, den klädseln är inte att leka med

Nu kapar jag tråden!
Den länkade bilen GYM973, vad kan den tänkas vara värd? KVD ger väl svaret snart, men klädseln och den urtrista hjuluppsättningen stora minus..
Annars verkar bilen riktigt fin- lågmilad T5.. Tydligen ägd av en idag 80-årig gubbe...
Lite sugen på att lägga ett bud, men vilken nivå?? Ett skapligt prisavdrag pga klädseln. och för egen del fattas drag och motorvärmare, men det går ju att fixa..
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1183924
Om du bestämmer dej för ett köp, ta allt av garantier som går att köpa till. Tidig Powershift, körd av äldre...
av Stockbroke
#1183955
TommyP86 skrev:Om du bestämmer dej för ett köp, ta allt av garantier som går att köpa till. Tidig Powershift, körd av äldre...
Är väl en 6-växlad geartronic?

Powershift- är det "power-shit" och i så fall varför? Välkänd problemlåda? :evil:
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1183965
Nja, det är en dubbelkopplingslåda. Problemlåda? Nej, men den ska behandlas med respekt. Byte av låda kostar över 50k, och då är inte koppling med. Lite bockig att krypköra med, vilket bör undvikas.
Jag gillar den eftersom det inte slirar, men jag hade inte köpt en bil med powershift utan garanti/försäkring eller dokumenterat bytt mot utbytes.
Jag har haft en tidigare som fungerade jättebra, och tjejen har en nu också men den är bytt nyligen.
Men som sagt, bra men ska respekteras.
av skullen
#1184073
Tror den klubbades för runt 122 i auktionen i veckan. Antagligen var köpare och säljare för långt från varandra för att kunna knyta ihop den affären...

Såg för övrigt något udda igår, en svart V70 likbil R-design... (i alla fall fronten och speglarna...)
av Stockbroke
#1184167
skullen skrev:Tror den klubbades för runt 122 i auktionen i veckan. Antagligen var köpare och säljare för långt från varandra för att kunna knyta ihop den affären...

Såg för övrigt något udda igår, en svart V70 likbil R-design... (i alla fall fronten och speglarna...)
Det verkar stämma, bud på 122k i juni. Är lite i överkant tycker jag då skinnet drar ned och en del annan utrustning. Nya hjul, drag och motorvärmare är ju 20K till, minst..

Tror den är ganska rejält svårsåld..
av skullen
#1184225
Svårsåld, ja troligen.

Motorvärmare är väl 3-4000kr om man lämnar in det?
En fin omgång 18" Volvo originalhjul finns ofta för max 6000kr på blocket, plus att de gamla går att kränga för kanske 1500-2000.
Draget kostar 2-3000 från E-bay och kanske 2000 för montage.
Ja, 10-15000 är inga problem att lägga på den. Men det är nog inget som är akut, möjligen om man inte kan leva denna sommaren med de hjulen ;)...
av Lövet
#1227676
S80 T5 utan rattstyrning till radion. Inte ens Kinetic?
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... .htm?ca=11
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 99

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?