Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Mikeys
#1148097
BMW 220d Coupé M-sport med allehanda extrautrustning, dock saknar den farthållare och halvljusautomatik! Sånt trodde jag att man kunde förvänta sig på en bil för 400 papp, men icke sa Nicke...

Annons

I övrigt är de väldigt trevliga bilar, så trevliga faktiskt att jag börjar överväga en 1- eller 2-serie över V40. Det var när jag hade stannat till i butiken för att kika på bilen som jag upptäckte vad den saknade...
av Lövet
#1148243
Konstigt specad för att vara sv.såld. Men hur vet du att A-läge för belysning saknas? Borde ju ingå i och med att den har xenonljus och regnsensor.

Farthållare går att eftermontera för ungefär 5000kr så det är inte omöjligt att få ordning på den. I övrigt är det ingen jättefara med specen (enligt mig).
av esonesson
#1148245
Mikeys skrev:BMW 220d Coupé M-sport med allehanda extrautrustning, dock saknar den farthållare och halvljusautomatik! Sånt trodde jag att man kunde förvänta sig på en bil för 400 papp, men icke sa Nicke...

Annons

I övrigt är de väldigt trevliga bilar, så trevliga faktiskt att jag börjar överväga en 1- eller 2-serie över V40. Det var när jag hade stannat till i butiken för att kika på bilen som jag upptäckte vad den saknade...
Utan halvljusautomatik, det är väl inte möjligt att få bilen utan det? Att den inte har farthållare är ju helt fantastiskt att man inte bockat i Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
av Lövet
#1148247
Med xenon och regnsensor ingår automatisk belysning i Sverige så jag är lite tveksam till att bilen faktiskt saknar det.
av Mikeys
#1148268
När jag kollade på den så saknade den Autoläget. Gick bara att välja 0, p-ljus eller halvljus, varav halvljus var läget de hade satt den i. Finns väl en risk att jag är helt blind, men det har jag jättesvårt att tro.

Om bilen faktiskt har regnsensor undrar jag, det finns inte med i specen som man får fram genom att söka på chassinumret (Alla andra 2-series jag kollat har dock det).
Lövet skrev:Farthållare går att eftermontera för ungefär 5000kr så det är inte omöjligt att få ordning på den. I övrigt är det ingen jättefara med specen (enligt mig).
Det lät lite intressant faktiskt. Är det original då med rattknappar? Jag frågade en bekant som jobbar på BMW och fick bara ett "går inte utan att byta ratt och instrumentkluster till ett med farthållarpil etc, räkna med 20 papp" till svar...
av Lövet
#1148277
Finns ju alltid risk att bilfirman skrivit fel om exempelvis regnsensorn. Det är ju du som tittat på den inte jag. Och onekligen saknas det i listan...

Vehicle options
S1CA Selection of COP relevant vehicles
S230 Extra package, EU-specific
S249 Multifunction f steering wheel
S258 Tire with run-flat functionality
S2PA Wheel bolt retainer
S2PU BMW LA wheel M Double Spoke 461
S2VB Tire pressure display
S320 Deleted, model lettering
P337 M Sports package
S428 Warning triangle and first aid kit
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S4AE Armrest front, retractable
S4DX Accent moldings, blue metallic matt
S4MR Interior strips, aluminum hexagon
Vehicle options
S502 Headlight cleaning system
S520 Fog lights
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S563 Light package
S5DA Passenger airbag deactivation
S663 Radio BMW Professional
S676 HiFi speaker system
S698 Area-Code 2 for DVD
S6AC Intelligent emergency SOS call
S6AE Teleservices
S6NS Convenience phone, expanded Smartphone
S704 M Sports suspension
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
Vehicle options
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
S842 Cold-climate version
S850 Dummy-SALAPA
S853 Language version English
S885 On-board vehicle literature Swedish
S8KA Dummy-SALAPA
S8SM Car ident. number visible from outside
S8TF Active pedestrian protection
S8TG Thiefproofing device
S993 model year code in VIN
S9AA Outer skin protection

Tröttsamt med BMW handlare som inte vet vad de pratar om. Du behöver inte byta ratt, knapparna är utbytbara: http://partsale.eu/bmw-switch-61317849411

Sen behövs förstås programvara och lite annat. Finns lyckligtvis alltid någon som redan gjort det när det gäller BMW: http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1047962
av Mikeys
#1148279
Tack så mycket, ska kika på länkarna! Om det nu inte var så svårt så blev den faktiskt lite småintressant. Trots de lite udda egenheterna... :)
av Lövet
#1148284
Läs dem noga. Jag har inte testat själv så jag vet inte hur komplicerat det är.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1148307
Mikeys skrev:När jag kollade på den så saknade den Autoläget. Gick bara att välja 0, p-ljus eller halvljus, varav halvljus var läget de hade satt den i. Finns väl en risk att jag är helt blind, men det har jag jättesvårt att tro.

Om bilen faktiskt har regnsensor undrar jag, det finns inte med i specen som man får fram genom att söka på chassinumret (Alla andra 2-series jag kollat har dock det).
Lövet skrev:Farthållare går att eftermontera för ungefär 5000kr så det är inte omöjligt att få ordning på den. I övrigt är det ingen jättefara med specen (enligt mig).
Det lät lite intressant faktiskt. Är det original då med rattknappar? Jag frågade en bekant som jobbar på BMW och fick bara ett "går inte utan att byta ratt och instrumentkluster till ett med farthållarpil etc, räkna med 20 papp" till svar...
Så här ser strömställare ut på en -16, dock med halogen. Man vrider den "bakåt" för autoläget.
http://www.bildelsbasen.se/76-W2404435.html
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 99

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och t[…]

Jag har läst att VOC försvinner 31 dec […]

Ni har gjort ett räknefel. Nuvarande utv&aum[…]

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]