Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1210781
Cox skrev:Den där orkar inte med att lossa hjulmuttrar, har en elekrisk på 450 nm och den är klen, så den där är bortkastade pengar
Min bror har en likadan som drar loss bultarna hur enkelt som helst. Och fler här säger att den fungerar. Jag tror, och hoppas, att du har fel.
av Cox
#1210790
Gör inget om jag har fel
Är bara mycket tveksam, har iofs inte mätt vad dom sladdriva verkligen levererar. Lär väl inte stämma med datat på kartongen
av SnurreSprätt
#1210829
Har själv en Ryobi med 5Ah batteri till, funkar ypperligt som hobby maskin om inte bultar är dragna som gris innan. Skulle det va så finns det grov skaft att lossa med isf och sen låta muttermaskin göra resten.
Med tanke på vad den kostar och presterar gentemot betydligt dyrare och även kraftfullare batterimaskiner så är den i mitt tycke lätt värd pengarna.
Vill dock upplysa om att välj inte nått av dom mindre batterierna, är stor skillnad på maskinen beroende på batteriets Ah styrka.
Användarvisningsbild
av Funk
#1210841
volvofantast skrev:Hur många nm ska det vara på hjulbultarna?
Till en Volvo, mellan 90 och 140Nm beroende på modell och fälg.

/Thomas
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1212886
Cox skrev:Gör inget om jag har fel Bild
Är bara mycket tveksam, har iofs inte mätt vad dom sladdriva verkligen levererar. Lär väl inte stämma med datat på kartongen
Nu har jag hämtat och provat maskinen. Den har tre olika "varvtal" som ger olika moment. Ryobis maskin slog loss hjulbultarna, som var återtagna med momentnyckel till 140 Nm, i läge två. Den fick kämpa lite men det gick. I läge tre så lossnade dom hur enkelt som helst. När jag drog i bultarna så satte jag den i läge två. När jag sedan drog med momentnyckel så var det mycket nära 140 Nm. Drog bara några mm. Så den fungerar utmärkt till det jag ska använda den till. Körde med det lilla 1.5Ah batteriet, som följde med.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]