Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#536254
Kan någon ge mig tips om hur man inte får retursladd?

Är bara 15 år så kan inte så mycket
-----------------------------------------------------------------------

Redigerade rubriken. Tänk på rubriksättning som det står info om i forumsreglerna i fortsättningen.
/Tomas88
av *pettson*
#536284
Det finns inget sätt att undvika det till 100% mer än att låta bilen stå istället för att köra.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
#536291
Victor skrev:Kan någon ge mig tips om hur man inte får retursladd?

Är bara 15 år så kan inte så mycket
-----------------------------------------------------------------------
Mitt råd är oxå dåligt men jag behåller det.

Kör trådlöst! Inga sladdar överhuvudtaget! :D
av llesrof
#536346
Kör med fyrhjulsdrift och gasa utav helvete så att du får fyrhjulssladd och hoppas att du har utrymme i sidled :D
av 2444ever
#536606
Övning övning övning. Du får väl vänta till vintern och hitta en tom parkeringplats typ. Sen är det bara o öva på. Olika bilar reagerar olika, vissa släpper lätt, vissa släpper mycket etc. Du måste känna in det helt enkelt. Jag brukar alltid sladda lite lätt i första halkan för att få in känslan igen efter sommaren. Tyvärr har jag numera felhjulsdriven, så inte lika skoj längre :(
Enda generella man kan säga är väl att är man inte beredd så blir det lätt att man överkompenserar en sladd och då är det lätt att få en retursladd, och då beroende på bilmodell, däck, hastighet hur pass det blir.
Har man bakhjulsdriven och lärt sig lite är det bra att gasa lite lätt precis när den börjar hämta upp sladden, för att inte returen ska bli så kraftig. "Aktiv sladd" kallar jag det :) Gäller alltså att vara på hugget när sladden "avtar", är man inte med och rattar tillbaka kan det lätt bli retursladd.

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]