Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
#535943
Har fått erbjudandet av en vän till familjen att ta över en honda civic, automatare som jag via wikipedias bilder kommit fram till bör vara gen 6 eller 7. Gen 6 hittar jag knappt nån automat på blocket så jag tror det är gen 7.

Vet ej vilken motor. Kan vara 1.6 på 110hk.

7k mil hade den på mätaren. Jag skulle ha denna åt tjejen främst i så fall. Är det några ruggiga kamremsservicar eller nåt sånt att se upp med eller är det en bra bil?
Användarvisningsbild
av FWH
#535973
Jag vet inte säkert om rembyten, men generellt sätt är det en bra bil.

Det är rosten man behöver se upp med.
Användarvisningsbild
av crumpets
#536103
På bytbil/blocket finns en enda gen6 automatare vad jag kan se. Medan det finns typ 6st gen7. Överlag extremt få hursomhelst.
Ska verkligen bli intressant att se vad det är för kärra. Jag har sett den några gånger eftersom de brukar ha den parkerad utanför sitt hus men aldrig tittat närmre...

Damen som ägde den sa att den var lite läskigt stark och att den for iväg som ett skott när man gasade, tror att vi kanske har lite olika definitioner :lol:
av rd350
#536181
Det är en bra bil, har ett par "i släkten" dock måste man hålla efter rosten, och kamremmen ska man se till att byta, lär vara dags nu om det är en -00a.
Användarvisningsbild
av crumpets
#536527
En generation 7, 110hk 1.6l aut från 01 visade det sig vara. Motorrummet såg enormt tight ut, undrar om man kan byta kamrem själv.. Hm.

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]