Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
#1164739
Internet sidan hängersig när jag ska logga in med admi men installerar jag det vanligt så fungerar det? Kan det vara så att min bärbara är för trött för att det ska fungera? Håller på att prova installera vida virtuell på min nya stationära dator. Vi får se om det blir bättre?
av Loffen
#1166655
Tja, installerade min Vida Dice 2014D igår, men har ett litet problem med att jag inte kan köra diagnostiken? Har Win 7pro och internet explorer 8, någon som har en idé om varför det inte går? Fältet med diagnostiken är grå medans dom andra fälter är mörkare..
Tips och idéer mottages!!
av o0kungen0o
#1166657
Loffen skrev:Tja, installerade min Vida Dice 2014D igår, men har ett litet problem med att jag inte kan köra diagnostiken? Har Win 7pro och internet explorer 8, någon som har en idé om varför det inte går? Fältet med diagnostiken är grå medans dom andra fälter är mörkare..
Tips och idéer mottages!!

Hej. Jag installerade nya IE 11 och uppdatera java så fungerade mitt vida. Hade samma problem som du.
av Andreasace
#1166914
Loffen skrev:Tja, installerade min Vida Dice 2014D igår, men har ett litet problem med att jag inte kan köra diagnostiken? Har Win 7pro och internet explorer 8, någon som har en idé om varför det inte går? Fältet med diagnostiken är grå medans dom andra fälter är mörkare..
Tips och idéer mottages!!
Är det då att inte valt partner grupp? Om du loggar in som Admin så Måste du välja partnergrupp manuellt, om du loggar in som 4, så slipper du detta.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1174830
mittjagrullar skrev:Hej,

Går det med dessa kopior att sätta bilen i serviceläge så att man kan byta bromsskiva + belägg?
Vad har du för bil?

Det är inte säkert att du behöver göra det så krångligt att byta bromsbelägg ens.
Användarvisningsbild
av Derank
#1174856
Finns ju enklare sätt att byta belägg på än att släpa med sig en dator.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
av davveh
#1174861
mittjagrullar skrev:Hej,

Går det med dessa kopior att sätta bilen i serviceläge så att man kan byta bromsskiva + belägg?
Japp, gjorde det själv häromdagen på en v70ii
av mittjagrullar
#1174874
Det är en v70, 2010 med elektrisk handbroms.

Är det möjligt att få någon länk till någon säljare av DICE? Jag testa att gå tillbaka ett par sidor, men dom föesta var "out of stock".

Alt. Någon med DICE som kan byta mina skivor/belägg bak(självklart ersättning för besväret) :)
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 240

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]