Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
#1557087
Ny installerat w7
Installera patch men när jag skriver in Admin får jag upp. unknown error vida.

Är det garanterat patch fel? Installations filen ska va ändrad. Dubbelkolla och det stämde 2099.
av Mackan100
#1559870
Hej, jag har haft Vida 2014D med DICE från china sen ett par år, installerat på en gammal laptop som är bakdaterad. Nu är det nog ett år sedan jag kopplade in den senast och tills dess har den funkat utan problem, men nu så får jag meddelandet "unable to get value of the property '0': object is null or undefined" när jag ska läsa in bilen, om jag väljer senast inlästa fordon så kommer samma meddelande. Det går inte göra något i VIDA. Är det någon som varit utför detta och vet vad det beror på?
av Mackan100
#1559920
Hade isär DICEn ikväll för att se om något hänt i den, men allt såg bra ut provade att koppla in den i bilen igen, den här gången startade jag motorn eftersom den började varna för låg batterinivå sist. Och av någon anledning så fungerade det igen? Kanske var det på grund av låg batterispänning? Eller att jag inte fått i OBD kontakten ordentligt? Glad att det funkar iallafall :-)
av Sweafox
#1561801
Jonas_latt skrev: lör 07 okt 2023, 10:16 Ny installerat w7
Installera patch men när jag skriver in Admin får jag upp. unknown error vida.

Är det garanterat patch fel? Installations filen ska va ändrad. Dubbelkolla och det stämde 2099.
Jag har lite samma problem där. Har kämpat 5 dagar nu men kommer inte förbi Login på Vida sidan :( Hjälp?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1561809
har ni verkligen fått meddelandet att Vida installationen fungerat?

om inte patchen är korrekt står det att lösenordet är fel ,inte unknown error vida.
Användarvisningsbild
av Derank
#1561815
var ligger Vida på disken och hur har ni installerat patchen? och som ovanstående skriver, har ni verkligen fått meddelandet att installationen fungerar?.
av Sweafox
#1562020
Derank skrev: ons 22 nov 2023, 20:21 var ligger Vida på disken och hur har ni installerat patchen? och som ovanstående skriver, har ni verkligen fått meddelandet att installationen fungerar?.
Minns inte om det kom att installationen fungerar men Ikonena hamnar ju på skrivbordet och när jag öppnar Vida All in one så kommer jag till Vida Inlogg i Explorer
  • 1
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
D4 balansaxlar

Hej! Går i tankarna att köpa en v60/v90[…]

Sprängskiss D5244T5

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=VOL[…]

Ja det stämmer. Men efter lite noggrant funde[…]

Elpriset

Det blir ett styrsystem som heter Heartbeat som &a[…]