Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av malajo
#1148317
Derank skrev:
Gigbyte skrev:Hej! Någon som sitter på en virtualbox fil med VIDA2012? Och om någon skulle tänka sig ladda upp?

kolla på swedespeed, där ska det finnas en. Jag har bara en ISO på 2014, den ligger på Mega, du kan få länk om du vill.
Spelar det nån roll om man installerar 2012 eller 2014?

Fick med nerladdning-länk till 2012 när jag köpte min kina-dice men är tveksam till om jag har kvar länken till vida.
Eller om länken ens funkar längre.
Datorn är ominstallerad så jag skulle gärna ta en länk till vida men undrar om jag kan installera 2014 i stället?

Funkar vida på win 10 eller är det fortfarande bara win 7 som gäller?
Min dator sjunger på sista versen så det blir nog en win 10-maskin innan en snar framtid.
Eller måste man köra med en virtualbox då?
av andersuw
#1148324
Det bör inte spela någon roll om du kör 2012 eller 2014 förutsatt att 2012 räcker för att din bil skall vara med. Jag tror det finns folk som fått VIDA att funka på Win 10. Men det kan vad jag förstår vara lite meckigt. Virtualbox är en säkrare väg att gå. Då slipper man också problemet med att VIDA störs av andra program på datorn.
av volvov7002
#1152477
Hej, tänker införskaffa Vida Dice kan någon länka till någon ni köpt, känns ju bättre om fler köpt från samma. Jag undrar oxå om min gamla laptop skulle funka, den har Vista Home Premium, någon som vet om den är kompatibel?
av andersuw
#1152789
Jag köpte först det här kitet

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026

som jag sedan sålde vidare eftersom jag upptäckte att det även fanns en med Bluetoothförbindelse mellan DiCE och dator, vilket underlättar för min del:

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1718794159

Jag vet också att det finns andra här som köpt från samma källa med gott resultat. Det vanliga kitet, utan Bluetooth, är lite dyrare än dem du kan hitta på andra ställen. Men det är också bättre än många andra av skäl som framgår av annonsen och man får både snabb leverans och bra hjälp om man man stöter på problem av ett eller annat slag. DiCE med Bluetooth har jag överhuvudtaget inte hittat någon annanstans. Som du också kan se av annonsen bör den medföljande mjukvaran kunna installeras på din gamla laptop med Vista utan problem.

Just nu kan det av annonsen se ut som om grejerna är slut och heller inte levereras till Sverige även när de finns. Men eftersom jag haft en del kontakt med säljaren på sistone vet jag att det bara beror på att han är lite upptagen med annat för tillfället och därför söker minimera kundtillströmningen. Skickar du honom ett meddelande via ebay går det säkert bra att få köpa.
av volvov7002
#1152824
Har kikat mkt på just det utan blåtand för det låg länkat tidigare vill jag minnas. Ja men då kanske det blir till att ta kontakt med personen i fråga, tack för bra svar
av andersuw
#1152851
DTJ skrev:@andersuw
Är det din kompis? med tanke på vilken reklam du gör just den säljaren
Eller det kanske är du?
Jag är inte han och jag har heller inga som helst ekonomiska eller andra intressen med avseende på den säljaren. Jag bara rapporterar mina erfarenheter. Punkt slut.
av Crocs
#1154917
nån som vet om det är nån skillnad på 2014 och 2016? har just nu 2014, tänker om 2016 är bättre optimerat för windows så man slipper köra i virtualbox..

nån som vet? :)
Användarvisningsbild
av Derank
#1154927
2014 är senaste offline versionen.

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
av kakburk
#1156884
Hejsan,

tänkte höra om det finns någon vänlig själ som har en ISO kopia eller avbild av VIDA2014D som jag skulle kunna ladda ner? Jag fick med en när jag beställda DICE från Kina, men vi har ingen dator hemma med DVD läsare numera :roll:
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 240
-16 T5 bi-fuel startar inte

Tryck finns. Men upptäckte nu att omstäl[…]

Fick dock precis reda på att den skulle […]

Oljafråga

Hade det varit ett problem så hade alla bil[…]

Egr-ventil trasig

Gammal tråd men håller på med sa[…]