Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av WD666
#959904
Go kväll på er.

Måste krypa till korset och erkänna att jag köpit en
"Kina-Dice" och att jag uppenbarligen inte är så duktig på
datorer som jag trodde...

Datorn :
Win7 Professional 32-bit m servicepack 1.
Ram 4 Gb varav 2.99 går att använda.

ie 10.0.24

Framework 4.5

SLQ 2005 + 2008 R2

Java 8 update 31

Daemon tool lite

7-zip
och lite till prgm..
INGET Skype eller så..

Med Dicen följde Vida 2014a på dvd..

Filerna packade som rar. 13st.

Winzip klaga att fil 9, 11, 13 var felaktiga.

7-zip packa upp allt men klaga på CTC fel..
( tror jag det var. :( )

Fick då en stor isofil..

Montera den i Deamon tool..
Fick fram massa mappar och filer...
Bla med SLQ, Framework3.5 osv...

Tänkte att strunt samma, kör med det jag redan har i datorn..

Fick in Vida och allt blev ok..
Får grönt nere vid klockan och att den running..
Högerklickar där och väljer Launch Vida..
ie hoppar igång och får en fin bild med Username och log in..

Markören blinkar i rutan men det går inte att skriva in nåt.. :( :( :(
Log in texten nedanför blir grå ruta när man för markören över den..

Blir samma sak om jag högerklickar på Vida All in one och väljer kör som admin..

Letat och letat och letat men hittar ingen crack eller patchfil på dvd-skivan man ska lägga in på nåt sätt eller någonstans...

Så vad har jag gjort fel eller missat ! ? ! :(( :((

Känns konstigt att dom skulle missat den med tanke på hur mycket andra program dom skickat med på samma skiva.. ( adobereader, framework, isoview, sqlexpress osv.. )
Eller är det att jag kör ie10 fast dom skrev ie8 ( som enl ie inte funkar ihop med Win 7..)

Börjar på att tappa tron på detta och humöret är redan tappat.. :( :( :(

Tacksam för alla ideer ! !
/R
av WD666
#959970
Cox skrev:Avinstallera netframe 4,5 lägg på 4.0 så kommer det att fungera, hade samma skit med min vida installation
Tack för tipset.

Har nu bytit till 4.0 men samma ändå..

Fast man kanske måste installera Vida på nytt när man har ändrat frameworken sådär..

Får väl avinstallera Vida och lägga in det på nytt och se om jag kommer lika långt igen eller om jag får problem tidigare då istället... :(

/R
av WD666
#960129
Har kollat på crack / patch.. vissa är bara en exe-fil och vissa är massa andra
filer...bara att söka och testa då...

Viken var det lågvatten på Vida och flera andra ställen var man tvungen
att skaffa konto...

Tycker det är konstigt att det inte ligger med på dvd-skivan.. :( :(

Tackar..
/R
av WD666
#960195
Jag måste vara riktigt dum i huvudet eller så har jag riktig otur...

Letat timvis efter 2014a patchen men bara hittat 2st där man inte var tvungen att bli medlem och skriva massa inlägg..
eller ladda ner hela Vida 2014a på nytt.. ( vilket är att glömma på slö uppkoppling över mobilen.. )

Har testat båda utan framgång..

Kontaktat säljaren igår kväll / natt men inge svar än..

Det ända jag har lyckats med är att få in skit i datorn som är jätteslö och får massvis med pop-uper..

Så nu åker skiten ut ur datorn och dicen returneras...och början säljan krångla så tar jag f''n flyget ner och placerar den i mindre lämpliga öppningar på han..

Så nu blir det samtal till Volvoverkstan i fortsättningen..
1500kr är ändå billigt mot vad detta har tagit i tid och humör...

Önskar er andra bättre lycka med era köp på Aliexpress osv..
av matte75
#960306
WD666 skrev:Jag måste vara riktigt dum i huvudet eller så har jag riktig otur...

Letat timvis efter 2014a patchen men bara hittat 2st där man inte var tvungen att bli medlem och skriva massa inlägg..
eller ladda ner hela Vida 2014a på nytt.. ( vilket är att glömma på slö uppkoppling över mobilen.. )

Har testat båda utan framgång..

Kontaktat säljaren igår kväll / natt men inge svar än..

Det ända jag har lyckats med är att få in skit i datorn som är jätteslö och får massvis med pop-uper..

Så nu åker skiten ut ur datorn och dicen returneras...och början säljan krångla så tar jag f''n flyget ner och placerar den i mindre lämpliga öppningar på han..

Så nu blir det samtal till Volvoverkstan i fortsättningen..
1500kr är ändå billigt mot vad detta har tagit i tid och humör...

Önskar er andra bättre lycka med era köp på Aliexpress osv..
Jag kan maila patchen till dig om du vill?
av volvo244gle
#960388
Har patchen till 2014D ifall någon behöver.

Köra VIDA på en virtuell maskin är som sagt lösningen att föredra om man vill slippa massa krångel! Nackdelen är att det ställer lite krav på datorn. Inga problem på min 4 år gamla laptop dock så bör väl rulla på det mesta.
Filen som innehåller all data blir ganska stor. Men å andra sidan så kostar inte ett USB-minne att förvara den på mer än någon hundring ifall man inte vill ha filen lokalt givetvis.

Installera WMWare eller VirtualBox. Jag kör med den senare, och få in detta på Linux Mint var inte mycket svårare än att dra upp en terminal och knappa in "sudo apt-get install virtualbox". :-)-)

Man behöver även ett så kallat extension pack som installeras inifrån VB, annars funkar inte USB-anslutningen mot DICE som den ska.
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Väl inne i VB så är det bara följa guiden för ny maskin, där du bl.a. får välja hur mycket minne och disk den ska ha.
Inga konstigheter alls.
Därefter är det dags att installera Windows 7 på din nya virtuella PC. Inga större konstigheter det heller så länge du har en fungerande Windows-skiva, antingen den som kanske följde med datorn eller någon annan variant...
Se sen till så att allt i Windows är uppdaterat. Installera VIDA samt den nödvändiga patchen.
Nu bör du koppla bort installationen från nätet, både för att förhindra att någon uppdatering går in och får något att balla ur samt för att inte Windows ska få virus på en gång!
Enklast är att göra detta inifrån installationen genom att helt enkelt inaktivera internetanslutningen.

(och orkar du inte med ovanstående pyssel så kan du alltid be någon som har en körklar installation om en kopia. ;) )

För att använda VIDA så startar du bara upp din virtuella maskin på filen. När du sen ansluter DICE (eller något annat via USB) så måste du även välja att "ansluta" detta till den virtuella maskinen.
Använder du VB så görs detta via en snabbmeny som dyker upp då du rör muspekaren i skärmens nederkant.
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 240
D4 balansaxlar

Skulle du säga att d3an utan balansaxlqr och […]

Sänka Volvo 144

Tjena! Ryckte fjädrarna på 140in ig&ari[…]

V 70 med en D 3 motor

V 70 med en D 3 motor Skall byta kamrem, Är d[…]

Motor nr

Hur hittar jag motor nr på en V 70 2003? Ta[…]