Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#536578
Egentligen borde han torska för försäkringsbedrägeri också om hans mamma står som ägare när det är någon annan som egentligen kör, brukar och i allt väsentligt äger bilen.
av Ricke69
#536728
Ricke69 skrev:
Mabuse skrev:
Ricke69 skrev: Nåja.. vi får se vart det landar.
Hur gick det?

??:-/
NU först är det klart.. . Anmälde till polisen..Lyckades spåra bilen .. Han som körde bilen den dagen vägrade träffa mig.. så polisen pratade tydligen med hans mamma.. som stod som registrerad ägare. Lång historia kort; Han anses vara vållande och därför får jag ny ruta monterad i morgon. Behöver inte betala någon självrisk! =)
Nu har jag fått min nya ruta monterad.. till min stora förvåning så ersatte de även solfilmen.. så det blev RIKTIGT fint! =)
#536739
semmelman skrev:Nja, man får låna ut bilen till vem man vill. Vet inte om det finns nåt finstilt om hur många mil/tid den andra får köra max...
Sant, men det är ju knappast så det går till. Det är nog rätt många här på forumet som låter mammsen eller pappsen stå som ägare för att få billigare försäkring så att de själva får pengar över till mobiltelefoner, bashögtalare och 19"-fälgar. Det är väl svårt att bevisa att det är någon annan än mammsen eller pappsen som i allt väsentligt äger och brukar bilen, men det blir ju inte rätt och riktigt för det :mrgreen:
av 2444ever
#536742
Ricke69 skrev: Nu har jag fått min nya ruta monterad.. till min stora förvåning så ersatte de även solfilmen.. så det blev RIKTIGT fint! =)
Kul med lyckliga slut :)

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]