Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av monarped
#506252
saab 93
har hänt ett par ggr både denna vinter o förra att bilen inte startar,orkar inte dra runt startmotorn
men hjällpkablar start stäng av efter 5 min o sen funkar de
kollat batteriet o de e inge fel på att
det sitter ett banner 69 ah 520 a från 2004/11
så de har ju nåra år på nacken,men om ja ska köpa nytt som jag kommer göra innan nästa vinter kommer
brukar de sitta 69 ah i trodde 55 elle 60 va standard men de e klart blir ju mer kräm me ett på 69
o om ja skulle ta ett med högre hur mycke kan jag ha i kollade bt o ett på 80 e ju inte mycke dyrare än ett på 60
80 kanske e lite väl mycke har väll ingen nytta av det eller
av *pettson*
#506352
monarped skrev:saab 93
har hänt ett par ggr både denna vinter o förra att bilen inte startar,orkar inte dra runt startmotorn
men hjällpkablar start stäng av efter 5 min o sen funkar de
kollat batteriet o de e inge fel på att
det sitter ett banner 69 ah 520 a från 2004/11
så de har ju nåra år på nacken,men om ja ska köpa nytt som jag kommer göra innan nästa vinter kommer
brukar de sitta 69 ah i trodde 55 elle 60 va standard men de e klart blir ju mer kräm me ett på 69
o om ja skulle ta ett med högre hur mycke kan jag ha i kollade bt o ett på 80 e ju inte mycke dyrare än ett på 60
80 kanske e lite väl mycke har väll ingen nytta av det eller
Du kan montera ett batteri som har så mycket ampertimmar som du får rum med på batterihyllan. Det är aldrig fel att ha gott om kapacitet. Bilens generator orkar med allt du kan montera på den hyllan.
av llesrof
#506601
Är det verkligen 12-volstsystem på en så gammal bil som Saab 93?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#506608
llesrof: Är vi överens om att det handlar om en Saab 9-3? :wink:

/Kalle

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]