Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
#502753
Läser man beskrivningarna på objekten på kvarndammen tror man att folk kör rally med sina bilar och har ligister som passagerare.

Vad sägs om:

Årsmodell -08, 21000 mil

Plastskydd under motor skadat. Startbatteri dåligt. Varningstriangel saknas. Kant bromsskivor bak. Genomslagsskydd sönder bak båda sidor. Oljesöl motor. Sprickor i bakre länkarmsbussningar båda sidor. Sprickor i undre motorfäste.

Flertal bucklor, stenskott, rostangrepp och repor runt om bilen. Spår av tidigare dekor. Tvättrispor. Skav stötfångare bak. Skav stötfångare fram. Träskel intryckt på flertal ställen vänster sida. Extra antenn tak. Flertal inbuktningar baklucka. Fukt i baklyktor. Grova skav stötfångare bak samt inbuktning och reflex sönder. Grovt skav med lacksläpp och inbuktning vänster bakskärm samt tröskel. Grova skav/lacksläpp på vänster dörrar med ytrost. Bockad framkant förardörr med lacksläpp. Stänkskydd saknas vänster fram samt inbuktningar och lacksläpp. Repor på backspeglar. Dålig passform stöfångare fram vänster sida. Mjuk större inbuktning höger framskärm samt dålig passform. grov inbuktning höger bakdörr. Lacksläpp, repor, inbuktning och ytrost höger dörrar nederkant samt tröskel. Invändigt flertal märken, småhål, fläckar och repor Mindre märken/hål invändigt efter tidigare utrustning. Insynsskydd saknas. Några lösa/trasiga inredningsdetaljer. Fläckig klädsel. Bläckstreck i tak. Slitna dörrsidor. Högtalargaller sönder. Repor och skav i bagage och tak. Flertal inredningsdetaljer saknas. Plastkåpa runt bältesinfästning förarstol sönder.


Låt vara att det är tre års användning och många mil, men användaren måste ju struntat fullständigt i bilen.

Någon som vill skissa en "gärningsmannaprofil"?
Användarvisningsbild
av FWH
#502764
En del bilar går som tjänstebilar (inte förmånsbilar) med flera olika förare.
Dessa kan jag tänka mig får ta rätt mycket stryk.

Sedan finns det även många som inte är direkt rädda om sina förmånsbilar.
av *pettson*
#502774
En del bilar är dels tjänstebilar, men sen är det stöldgods, obetalda bilar, hyrbilar, ja även naturligtvis saboterade bilar också. Var glad för beskrivningen istället? Bättre veta om beskrivningen och slippa kika på en sån bil eller hur?
av PTV
#502811
Som livet i övrigt då.Vissa bryr sig, andra inte.Fortfarande förvånad över dagens I-lands problem. :D

Bild
Användarvisningsbild
av isak
#502854
vad är konstigt?
blir ju bud därefter. som många andra skriver uppger de ju skador på bilen. är sedan upp till betraktaren att lägga bud eller inte? rent spontant kan det bli en billig bruksbil.
Isak
Användarvisningsbild
av StringerBell
#502867
isak skrev:vad är konstigt?
Isak
Kontrasten mot hur de flesta här på Jag Rullar sköter sina bilar.
av Nilson
#502876
Nu orkade jag inte läsa hela men dom är kända för att vara petiga och bokföra minsta lilla fel.
Så även om du köper en "fin" bil hittar du oftast massor med anmärkningar.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#502880
Nilson skrev:Nu orkade jag inte läsa hela men dom är kända för att vara petiga och bokföra minsta lilla fel.
Så även om du köper en "fin" bil hittar du oftast massor med anmärkningar.
Jag kollade igenom ett tjugotal objekt och nästan alla har ett skick under det de kallar för under genomsnittet.

Men visst är det väldigt bra med en så noggrann redovisning av skicket. Det är ju inget man får hos en vanlig handlare. På många sätt skulle det kännas tryggare att handla på kvarndammen än vanlig handlare - och speciellt tryggare än privat.

Men en stor majoritet av bilarna är inte vad jag skulle kalla för välskötta.

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]

Det som hände tidigare står beskrivet […]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag koll[…]

En 99/00? Tror att gasspjället spökar is[…]