Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#501836
Som titeln säger, om ni hade obegränsat med pengar. Hur hade ert garage sett ut? :)

Biltokig som man är hade det stått ett par bilar i mitt garage och som sammanlagt troligen är värda mer än huset jag bor i ;)

Börjar med Volvo delen:
Först och främst en Flamenco röd XC70 T6:a Summum med all tänkbar utrustning.
- Bilen då främst tänkt som lastvargen, bilen familjen rullar iväg med på semestrar och utflykter.

Vidare en Caspian blue V60 D5:a Polestar R-design med all tänkbar sportutrustning.
- Mest för att bilen med den färgen är så snuskigt snygg. Även tänkt som bilen man drar ut med polarna, paddlar kajak, åker skidor osv. Frilufts/Sportbilen helt enkelt.

För att gå vidare med övriga märken:
En styck Sepangblå Audi R8:a 5.2 liters V10 FSI R-Tronic.
- Behöver jag säga mer? ;) Absoluta drömbilen och helt klart en av världens snyggaste sportbilar.

Hur hade ert drömgarage sett ut? :)
av *pettson*
#501904
Ortus.. jag väntar fortfarande på hur ditt garage skulle se ut. Det jag ser du skrivit är en oändlig lista med prylar som vemsomhelst kan handla med pengar, alltså inget unikt ens men möjligen nåt som sticker i folks ögon så det skriker *jag har pengar*. Det kan ju vara så att det är din våta dröm? Men jag ser ingenting om byggnaden garage? Vad ska du ha där i? Ska du ha en parkeringsplats under tak bara? Ska det finnas finesser? Vad ska du kunna göra? Hur är det tänkt med saker för att underlätta för dej? Vad ska finnas för att du ska trivas?

Min högst personliga önskan innefattar inte ens en vanlig bil, det innefattar utrustning och flis att kunna skapa min ultimata bil, att få göra som jag gjort så många ggr förut, att tänka, skissa, samla delar och till sist förverkliga nånting i hästväg som du inte kan få på bandet genom att ta det bästa från många och skapa det ultimata för mej, det kostar flis och det är unikt och grannen kan inte köpa en ens om han har pengar till 10stycken. Som sagt jag har ihop med ett par andra skapat ett sånt bygge förut, inget flashigt, men unikt och ingen annan kan köpa en sån, inte med våra lösningar och inte med vårt tänkande.
Mitt garage som det är idag, med den färgsättning jag har idag, men 3 meter högre i tak, dubbelt så stort, gärna trippelt, och med ett perfekt ljusare klinkergolv där allt är lättstädat och en fin liten avskärmning där man kan ta med polarna och snacka skit i soffan medans bygget är bakom ryggen, en liten altan utanför garaget eftersom jag har en liten damm ligger precis utanför, då kan man relaxa o kika ned när det är matdags, där kan man inta en grillad med kall pepsi en dag när man jobbar hårt. En liten lackavdelning är inkluderad, inte för att jag är fena på att lacka, men slipa spackel och lägga lite grund samt lägga färg där det inte är showkvalitet är ett måste. Bra stereo är redan idag ett krav i verkstan eftersom att jobba helt tyst jämt gör att man blir knäckt som människa. Ja det finns fantastiskt mycket jag skulle vilja ha i min verkstad... Det underbaraste är att en hel del av det jag vill ha, har jag redan uppnåt att få ha.
#501931
Min dröm handlar nog om att ha verkstadsmaskiner typ svarv, fräs o.d. samt plåtbehandlingsmaskiner typ plåtbock och plåtformningsmaskiner. Även står på önskelistan svetsar av olika slag samt ett lackbås. Eftersom jag vill jobba med äldre bilar vill jag ha möjligheten att tillverka det jag inte kan få tag på i reservdelsväg. Men dessvärre blir det nog bara en dröm, men å andra sidan var det väl drömmar det var frågan om här. :)

Mvh GK
#501932
Då skulle jag köpt rymdskeppet Nostromo i Alien om jag fått in det i garaget.Kanske om jag backade in det, eller kanske inte. :???:

Bild
#501982
*pettson* skrev:Ortus.. jag väntar fortfarande på hur ditt garage skulle se ut. Det jag ser du skrivit är en oändlig lista med prylar som vemsomhelst kan handla med pengar, alltså inget unikt ens men möjligen nåt som sticker i folks ögon så det skriker *jag har pengar*. Det kan ju vara så att det är din våta dröm? Men jag ser ingenting om byggnaden garage? Vad ska du ha där i? Ska du ha en parkeringsplats under tak bara? Ska det finnas finesser? Vad ska du kunna göra? Hur är det tänkt med saker för att underlätta för dej? Vad ska finnas för att du ska trivas?

Min högst personliga önskan innefattar inte ens en vanlig bil, det innefattar utrustning och flis att kunna skapa min ultimata bil, att få göra som jag gjort så många ggr förut, att tänka, skissa, samla delar och till sist förverkliga nånting i hästväg som du inte kan få på bandet genom att ta det bästa från många och skapa det ultimata för mej, det kostar flis och det är unikt och grannen kan inte köpa en ens om han har pengar till 10stycken. Som sagt jag har ihop med ett par andra skapat ett sånt bygge förut, inget flashigt, men unikt och ingen annan kan köpa en sån, inte med våra lösningar och inte med vårt tänkande.
Mitt garage som det är idag, med den färgsättning jag har idag, men 3 meter högre i tak, dubbelt så stort, gärna trippelt, och med ett perfekt ljusare klinkergolv där allt är lättstädat och en fin liten avskärmning där man kan ta med polarna och snacka skit i soffan medans bygget är bakom ryggen, en liten altan utanför garaget eftersom jag har en liten damm ligger precis utanför, då kan man relaxa o kika ned när det är matdags, där kan man inta en grillad med kall pepsi en dag när man jobbar hårt. En liten lackavdelning är inkluderad, inte för att jag är fena på att lacka, men slipa spackel och lägga lite grund samt lägga färg där det inte är showkvalitet är ett måste. Bra stereo är redan idag ett krav i verkstan eftersom att jobba helt tyst jämt gör att man blir knäckt som människa. Ja det finns fantastiskt mycket jag skulle vilja ha i min verkstad... Det underbaraste är att en hel del av det jag vill ha, har jag redan uppnåt att få ha.
Härligt inlägg!
Tanken från början var nog mer hur bilarna i garaget skulle se ut men wow vad inspirerande att få läsa detta!! Då jag aldrig meckat bil och känner lite att jag har tummen mitt i handen tänkte jag inte på detta viset. Klart som tusan att jag också önskar att jag kunde mecka bil och bygga ett riktigt vrålåk. Med utsikten och allt som du har. Det hade varit jätte kul att få se bilder från ditt garage om du har lust!

Jätte kul läsning och jag avundas ditt garage och än mer din kunskap!

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]