Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#501144
turbo t5 skrev:v70 T5 aut -01 bsr chippad vid blandad körnig ca 60 mil och landsväg ca 80 mil tanken rymmer ca 70 liter om jag minns rätt
Typ ganska normalt för en modern bil :mrgreen:
#501145
Hur långt jag kommer på en tank? Alldeles för kort iallafall.
Oftast kommer jag 50-55mil på 60l men då har den gått snålt :roll: 740 B230FS automat...
#501152
Ja visst är det synd att man inte har råd att åka billigare ALLTID och som jag skrivit tidigare så är det en stor skillnad för mej också att min vinterbil sörplar i sej 0,4l/m mera än sommarbilen :-O) Ja jag är väl lite priviligerad då som kan ha både en för vintern och en för sommaren :lol: Men jag har valt att köpa två relativt billiga bilar :mrgreen: 480:in betalade jag 23000:- för trimmad och klar, fast det gick som en kratta när jag köpte den ??:-/ men hade på känn att jag visste hur man skulle göra för att få den ok och det gjorde jag också. Toyotan köpte jag i augusti i år och den fick jag betala 17500:- för + skatten och att jag fick ut och jaga dubbdäck på blocket, ja där hittade jag 4 "nya" eller med 200 mil men 2 år gamla men superbra däck för 2900:-. Så man kan ju alltid välja vad man har råd med beroende på hur mycket pengar man har och vill spendera på bil/bilar och hur man tänker.
Man kan vilja ha en ny eller nästan ny bil och som samtidigt är billig i drift och att åka med året runt men samtidigt lagom rolig eller jättekul , men dyr då :-O) Kan kosta flera hundratusen pengar :|

Eller göra som jag ha två billiga bilar men ändå ha skitkul både på vintern och på sommaren, men till en högre soppakostnad på vintern men komma fram och på sommaren, eller från början av april och till slutet av oktober köra med en skitrolig bil med massor av drag i :twisted: men ändå komma ner på snitt 0,8/mil :mrgreen:

Ja för att då till sist ge ett svar på hur långt jag kommer på en tank??? Ja det går 60 liter i både Toyotan och 480-in och min medelförbrukning över året blir väl typ 1 (en) liter/mil så alltså kommer jag 60 mil på en tank ??:-/

Kom lite bort från ämnet en stund där men jag skyller bara på wiskyn jag har smuttat i mej ikväll, några Grants blev det ikväll :mrgreen: mmmm wisky :lol: som Homer skulle ha sagt :mrgreen:
#501169
Med båten kommer jag 190 Distans mn då rymmer ju tanken 480liter diesel

1 distans är 1,8km
av irie
#501218
102 mil på 61 liter med min V60 D5 Aut R-Design vilket ger en snittförbrukning på 0,6 liter/mil (detta inkluderar användadet av parkvärmaren innan avfärd).

Edit: landsväg (Gbg-Sälen-Gbg)

/irie
Dra släp XC40

Jo då har jag dragit ett 1300kg kåpsl&[…]

XC90 eller V90CC

Funderar på att byta in min V90 till en nyar[…]

Brainys V60

Vet ej, men det lustiga är att när jag h[…]

Missljud V60 D4 - 2019

Jo verkstan hittade när dom felsökte.