Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
#497429
mojja skrev:Tittade in på min bil förut och hittade min bil. Beställde förra veckan på måndagen. leverans v23. Känns skapligt långt bort. 18 veckors leverans tid på en xc60 r-design :shock: 4 och en halv månad med andra ord:(

Måste köpa mig en kärra att ha där imellan kanske en e46 cabbe o köra i vår till volvon leverars?
Det är väl normal leveranstid för en XC60 tydligen

Min leverans tid blir 21 veckor..
#498537
Jag försöker registrera mig på Min Volvo men får upp detta meddelande:

"Din bil uppfyller inte kraven för att skapa ett konto i Min Volvo. Min Volvo är kundportalen för dig som köper en ny Volvo eller gör en Volvo Service 2.0 (gäller årsmodell 1999 och nyare)."

Det verkar vara något knas då jag köpte en S60 MY11 i oktober...
Användarvisningsbild
av XC60D3
#499326
Steff 99 skrev:
Det är väl normal leveranstid för en XC60 tydligen

Min leverans tid blir 21 veckor..
Jag beställde min den 8 feb, prel leverans V18. Således 3 månader. Men jag har ingen lycka med att logga in på Min Volvo". Antar att det tar lite tid innan alla databaser är uppdaterade.
#499723
Jag har beställt en V70 II 2,5FT R-Design och försökte logga in på "Min Volvo" med uppgifterna från köpekontraktet. Det gick inte. Ringde Volvosupport som sade att de håller på att lägga in många bilar i systemet. De börjar med betsällda S60, V60 och andra "nyare" bilar i sortimentet. Beställda V70 kommer att läggas in senare.
#504785
Fick detta till svar idag när jag frågade om portalen:

"Tack för ditt mail.

Vi ber om ursäkt att det dröjt med vårt svar till dig.

Vi har tittat på ditt ärende och ser att din bil inte ligger med i Min Volvo ännu. Detta på grund av att det är stora mängder information som skall
tankas över till den nya sidan har vi tvingats dela upp körningarna för att inte överbelasta websidan.

Vi har börjar med alla Volvo XC60 samt servicekunder fr o m januari 2011. Därefter kommer vi att släppa på modell för modell i systemet.
Skulle du göra en service på din bil kommer en aktiveringslänk att skickas till dig per automatik.

Vi ber om öveseende med att det kan dröja ytterligare något innan du kan logga in på sidan."

Lite olika uppgifter beroende på vem son svarar antar jag...
#504797
Robertson skrev: "Lite olika uppgifter beroende på vem som svarar antar jag..."

Jo, men ändå ett någorlunda klart svar där man ändå erkänner problemen, även om svaret var lite negativt. Det hade varit värre om det bara kom dumma undanflykter och "yxskaftsvar".
#505262
Beställde min XC60 vecka 7 så det har gått två veckor. Fick mina inloggningsupgifter samma dag och kunde logga in. Var ganska imponerad initialt men sedan har inget hänt. Leveransstatus är på steg 1, orderlagd men inget mer. På bilinfo inget mer än modell och ordernummer. Sidan är helt statisk. Hur lång tid ska det ta innan den blir definitivt planerad? Står beräknad leverans v.23 men säljaren sa v.20. Vem ska man lita på?

Hmm... ingen bra början!

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]