Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av McBoogie
#496063
Jag undrar om någon har lite koll på hur lång tid det normalt ska ta från det man beställer sin nya bil tills man kan registrera sig och se status under "Min Volvo" på volvocars.se. Jag får fortfarande felmeddelande när jag försöker rega mig. Det är en vecka sedan jag beställde.
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
av Steff 99
#496079
Det beror också på när din handlare lägger in beställningen i systemet, det är inte säkert att de gör detta direkt, det tog nära två veckor innan min senaste beställning lades in i ordersystemet.
av Biltoken
#496093
Det är inte säkert att de lägger in det alls!

En såld bil är en såld bil.
av McBoogie
#496691
Uppdatering. Jag talade med volvo idag och de håller visst på med en serverflytt och alla ordrar och uppgifter inte var på plats än.
av Qualia
#496709
fick ett mail idag. Gjorde beställning föra torsdag. Vecka 22 blir det. Man kan följa status på min Volvo
av McBoogie
#496735
Qualia skrev:fick ett mail idag. Gjorde beställning föra torsdag. Vecka 22 blir det. Man kan följa status på min Volvo
När har du uppgivit en mailadress? Hos säljaren när du beställde?
av mojja
#496736
Tittade in på min bil förut och hittade min bil. Beställde förra veckan på måndagen. leverans v23. Känns skapligt långt bort. 18 veckors leverans tid på en xc60 r-design :shock: 4 och en halv månad med andra ord:(

Måste köpa mig en kärra att ha där imellan kanske en e46 cabbe o köra i vår till volvon leverars?
av McBoogie
#496740
mojja skrev:Tittade in på min bil förut och hittade min bil. Beställde förra veckan på måndagen. leverans v23. Känns skapligt långt bort. 18 veckors leverans tid på en xc60 r-design :shock: 4 och en halv månad med andra ord:(

Måste köpa mig en kärra att ha där imellan kanske en e46 cabbe o köra i vår till volvon leverars?
Då får jag säga att det skiljer en hel del beroende på vad man väljer. Jag beställde en XC60 D5 Summum förra helgen och fick veta av säljaren att systemet gett en första prel lev på 9 veckor. Alltså i månadsskiftet mars/april. Borde jag vara orolig :???: .
av mojja
#496743
McBoogie skrev:
mojja skrev:Tittade in på min bil förut och hittade min bil. Beställde förra veckan på måndagen. leverans v23. Känns skapligt långt bort. 18 veckors leverans tid på en xc60 r-design :shock: 4 och en halv månad med andra ord:(

Måste köpa mig en kärra att ha där imellan kanske en e46 cabbe o köra i vår till volvon leverars?
Då får jag säga att det skiljer en hel del beroende på vad man väljer. Jag beställde en XC60 D5 Summum förra helgen och fick veta av säljaren att systemet gett en första prel lev på 9 veckor. Alltså i månadsskiftet mars/april. Borde jag vara orolig :???: .

ja det hade ju inte varit helt fel att få bilen leverard i april lagom tills sopbilen åkt förbi och sopat upp allt grus som ligger på vägarna:))
Användarvisningsbild
av Ticken
#496747
Flyttar till Allmän bil-diskution

/Ticken

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]

har du läst av elen till pedalen och inte upp[…]

Hade liknande på min för massa år[…]

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]