Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Uthil
#454786
Tja!

Har en firmabil av formen Mazda BT50 Freestyle Cab 4WD -07.

Har ett underligt problem med denna när det gäller blinkers bak, de fungerar inte, när jag trycker på fjärren för att låsa och öppna så blinkar de till för att indikera att den låser och öppnar, men fungerar inte när jag drar ner spaken för att visa att jag ska svänga, fram så fungerar de bra och på skärmarna, men inte bak.

Blinkerspilen i kupén blinkar snabbt precis om det skulle vara elfel på en gammal volvo 740, De blinkar snabbt och det gör även blinkers fram lixom tickar i snabbt takt.

Har köpt nya lampor men fortfarande samma problem.

Vad tror ni.?
av Uthil
#455019
Ja den har dragkrok, Vad är det jag ska kolla då?
Gamla 740 brukar också ha detta problem. med dragkroken allt viss el ballar ur. tror du att det kan vara fukt inne i den som gör det.
Eller att jordningen är lite orolig. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
#455728
lossa eldosan och kolla så det inte har erjat sönder där inne. Det kan skapa en del mysko elfel. En enkel grej börja med :D
av Uthil
#458713
Tja provade att spruta lite 5-56 i kontakten och hoppades att det skulle lösa sig, men icke, Får kolla mer noggrant imorgon och lossa kontakten och så får jag se, annars så luktar det jordfel, Ska se vad jag kan åstadkomma.

Berättade för min chef om detta fel, det han sa var (Du tycker det är roligt och mecka, så vad är problemet) och jag svarade blixtsnabbt att (Ja det är roligt, men inte med någon annans bil)
av hesche
#1150616
Hejsan
hur gick det med din bt50? har samma fel på min nämligen :roll:
vet att det avr några år sen men du kanske minns :D
av Uthil
#1227104
hesche skrev:Hejsan
hur gick det med din bt50? har samma fel på min nämligen :roll:
vet att det avr några år sen men du kanske minns :D
Hej!

Jo de var ett tag sen jag var inne här också, haha, men vill komma ihåg att jag tog isär dosan och de hade ergat. 5-56 och tandborste, sen lite kontakt skydd. Finns på Biltema. och då funkade de.
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]