Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
#437323
Tomas88 skrev:
crumpets skrev:Och härmed slutar pajkastningen. Fortsätter den kommer varningarna hagla.

Ni är välkomna att öppna en ny diskussion om utsläpp, den här tråden var ämnad att ge trådskaparen ett svar, inte bli en parad i lösryckta åsikter.
Nu har ni redan fått en tillsägelse. Nästa inlägg som inte håller sig till ämnet kommer att raderas. Det finns ju en annan tråd för denna diskussionen.
Jag har fått lära mej att avgaser kommer utav bränslet i våra fordon och dessa kommer att vara orsaken till avgasfriazoner och andra kommande förbud i städerna..så det som skrivs hänger väl ändå ihop med rubriken i denna tråd också...
Användarvisningsbild
av Variosboy
#437356
Visst var mitt inlägg ovan mycket OT. Men det var ett svar på ett annat inlägg i tråden.
Dessutom skrev jag ju längst ner i inlägget vad jag anser om ämnet i tråden, så helt OT var det ju inte.

Du har helt rätt Crumpets i att det finns en annan tråd för det, men jag kände att jag var tvungen att svara i samma tråd så det skulle komma fram!

Nog om detta. Tillbaka till kärnan!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#440029
KKR skrev:Nu kommer nästa förslag på förbud. Läste att Transportstyrelsen har förslag på att kommuner skall få möjlighet att införa zoner där bilar med stora avgasutsläpp inte skall få köra in. Någon form av zoner för miljöklassade fordon kanske.
Det borde kankse gälla bränslevärmare också. För värmaren får man köra trots att dieselavgaserna går rakt ut helt utan rening, till skillnad från motorn som har avgsarening, avgasrecirkulation, 3-vägs kat och partikelfilter.

Sen är det väl rätt galet att förbjuda dessa lite äldre fordon, min granne är pensionär och kör några kilometer några gånger per måndad, han kommer alltså att förbjudas köra bil men jag kan brassa på flera tusen mil med min bil samtidigt.

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]