Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
#433327
Har funderat att till hösten/vintern montera xenon i helljuset på min bil...

Kan jag förvänta mig problem ?
Har hört lite om detta med störningar med torkarmotorn, påverkar de min bil med ?

Något annat ?
av 2444ever
#433337
snoddasD5 skrev:Har monterat xenon-kit från xenonk?ngen i extralysena philips-kit utan canbus lyssnar jag radio och slår på xenonen så börjar det störa i radion som bara den.
Tack för svar
Är inte så bra på det här, men min v70 -00 har inte CANBUS (?), men det kan ändå bli störningar i radio om man köper kit utan "canbus-skydd" eller?
snoddasD5 skrev:så båda bilarna har har xenon extralysen och även konventerat helljuset...
Stor skillnad på helljuset?
Om man ändå fixar extraljus så är det kanske mest för skojs skull o också fixa helljuset?
av matzen10
#433346
2444ever skrev: 2. Har humanhabit kvalitégrejor?
Det kanske dom har..! Du får säkert rekar här i tråden! Xenonkungen har jag förstått att många varit nöjda med oxå.

Min erfarenhet av Xenonljus är från: http://www.xenonvalot.com/tuotteet_eng.html. Och de rekar jag då naturligtvis. Förre ägaren till min (f.d.) S60 hade köpt därifrån och monterat dessa. (Bylle, om han fortfarande e aktiv på forumet här)
Läste igenom Xenonvalot:s hemsida för några år sedan när jag hade kvar bilen och det var diskussioner uppe om vilka tillverkare som hade bra/bäst/minst problem med sina xenonljus. När man sedan läser igenom andra tillverkares hemsidor kommer jag nu ihåg att det verkade som om Xenonvalot hade "tänkt till innan" och åtgärdat ballastproblem, bortfall av lux (ljusstyrka) med årens slitage, osv.
Det kändes som en mer genomarbetad produkt. Och det kanske är därför som priset är något högre än genomsnittet?
Så om jag skulle investera i xenonljus till fordon skulle det bli från Xenonvalot igen! På deras hemsida finns även guider om/kring montering. De säger även att de har svensktalande telefonsupport.

Mitt lilla tips i den årliga debatten som ovanligt tidigt startades av snoddasD5 :-)

M V H
---> matzen

p.s. snoddas; börjar det inte bli lite kallt med? Kanske dax att starta upp vinterdäckstråden? :mrgreen: d.s.
av blådåren
#433432
Har petat i 55w xenon i mina 3 hella 3000, jisses vilket ljus :-O) .

MEN.. när dom är på så tappar jag nästan all radiomottagning :( .
Har en pioneer-radio i min lilla 940 :) .

Finns det nåt att göra eller är det bara att gilla läget ?.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
#433615
Du kommer inte bli besviken enda som kan störa en lite är blir så vitt att alla skyltar eftervägen börjar blända det uppnår du aldrig med halogen så skillnaden är mycket stor tycker jag jag kommer aldrig köra med halogen igen.
av blådåren
#433625
Ljuset är jag absolut nöjd med !!!.

Det är radiomottagningen jag undrar över ! ! !.
av 2444ever
#433662
Som det verkar så har en del problem med störning av radion. Är det så att ju dyrare kit desto bättre avskärmade. Och dom som klarar CANBUS är ännu bättre avskärmade? eller inte samma sak kanske...
Är ingen fena på elektronik
av *pettson*
#434071
Honke skrev:Jag kan bara hålla med, det är ett jävla ofog med gamla xenonkonverterade bilar
Nej.. snarare ett jävla ofog med folk som monterar saker utan att bry sej om andra. För det går utmärkt att konvertera utan att blända andra. Bara man har lust att göra jobbet ordentligt.

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]