Tomas88 skrev:yel_low skrev:Xenonkonvertering av Original helljus är en bra början, tändtider varierar mycket mellan olika kit, framförallt spelar temperaturen ute stor roll, men har man tänt dom en gång och bländar av för en bil så har man som regel fullt ös på engång när man bländar på igen.
för er som vill ha MEST ljus finns bara ett alternativ, 4300kelvin 50w. finns för försäljning och OMG leverans har du en konstig sockel så ska jag ta hem en ny laddning nu närmaste dagarna och då kan du få precis vad du vill! 8)
Blir de segare om det är kallt då?
Sen har jag en fundering.
Xenonljus utvecklar ju mindre värme än halogen. Kan det bli problem med is och snö som inte smälter på vintern om man xenonkonverterar?
ju kallare lampan är desto längre tändtid, kitten jag säljer har en HELT OK tändtid, betydligt bättre än de flesta kitten, och närmast Hellas OEM Xenons tändtider av ALLA eftermarknadskit(mest för att jag inte vet nåt som är snabbare).
Problemet med is och snö på lyktan finns med halogen oxå, men vid en annan temperatur, man kan säga att vid underkylt regn är halogen bättre medans i snöväder är Xenon bättre, då det inte smälter fast snön och blir sörja på lyktan. båda har sina fördelar. jag tycker xenon kan ha ett mer genomträngande ljus i snöväder och regn, det finns mer KRAFT i ljuset.
Jag har hållt på med Xenon i 7år, själv handlat från både Xenon*alot och Xenon*ungen genom åren, men nu har jag fått kontakt med en tillverkare som erbjuder bra grejjer till vettiga pengar. förutsatt att man tar hem volymer.
på hela förra "säsongen" hade jag 1felaktig Ballast, som var Dead On Arrival. dvs trasig vid ankomst. inga lampfel.
Nog skrytet, jag låter resultaten tala för sig själv. :-O)
:)
C30 D5 Momentum R-design my09
MÖRKRÄDD? PM:a Mig ;)
http://www.warrior.se