Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av 164anders
#142768
om du ska köpa extraljus och få mest pang för pengarna så är det 3st bosch rallye 225 med den breda ljusbilden som gäller och minst 100w lampor. http://www.126126.se har bra pris på dessa

ett billigare alternativ som jag har monterat just nu är NBB alpha 2flod och 1pencil det ger riktigt fint ljus och kostar bara runt 7-800 för alla 3 men jag ska nog byta upp mig till 225or igen.
Användarvisningsbild
av Bosa
#145469
För min del är det bestämt nu iaf, blir tre stycken Lightforce 240 Blitz i fronten på gammeln. Blir till att börja med fjärrljus på alla tre och vanliga klara "glas", hoppar blått, grönt, rött och allt vad som nu finns. :)

Så nu har jag helt plötsligt tre stycken Hella 3000 FF Blue till övers, kan ju vara bra att ha någon gång.
av Magren
#145481
IPF is the shit! (om man inte kör med Xenon)
Jag har monterat mina införskaffade IPF930 med H4 170/100w och dom lyser grymt bra på helljusläget. Har ej dragit switchkabeln för halvljustråden ännu så jag har inte kunnat testa hur det lyser när man "fäller ner" strålen. 2kurv+1flod sitter som en sportkeps fram på V70:n, Nackdelen är väl att det blev 6 relän.

Bild
Användarvisningsbild
av Orfeous
#161110
Blir många ballaster i motorutrymmet om man har xenonkonverterat halv- och helljus samt extraljusen och kanske även dimljus :) vad finns det för lösningar på det?

xenonkonvertera Hella Rally 3000 Compact Blue någon som har erfarenheter av det?
av Addict
#161221
Orfeous skrev:Blir många ballaster i motorutrymmet om man har xenonkonverterat halv- och helljus samt extraljusen och kanske även dimljus :) vad finns det för lösningar på det?
En god vän till mig har låtit göra en rostfri låda som fungerar både som extraljusfäste och behållare för ballaster till sina extraljus. Kan ju vara ett alternativ.
Användarvisningsbild
av Orfeous
#161227
Alla extra externa lådor/montage ökar ju risken för att försvinna en vacker dag. Ser helst lösningar inne i motorutrymmet. Men jag tror nog att man kan sätta fast ballasterna någonstanns. Gäller bara att märka upp dem vad de går till :)
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
#162440
Är det ingen som testat SIM-xtraljus?? Har skaffat mej tre sådana som skamonteras i veckan!! Ska ju vara kopior på Hella 3000...

//David
Användarvisningsbild
av henka35
#162635
Jag har testat SIM med vittglas. Helt OK för 200 kr/st. Dock ingen speciellt bra ljusbild men den lever på sina 225 mm och 100W H1. Annars vet jag inte om det är så mycket att ha.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]