Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
#1060354
joel80 skrev:Ja det blir som vanligt lite bakslag i våren i mars... Just nu på uppfarten:
20160322_001028_HDR.jpg
Oj ! Var bor du? Svalbard Bild

Då förstår jag att ni tar ett tag med vinterdäcken till.

Här börjar folk sätta båtar i vattnet och campingplatsen är nu öppet för tyskar!
#1060363
Joel bor i Gävle men det snöar i Sthlm just nu också (men inte lika mkt).
#1060468
Lucif3r skrev:
Brainy skrev:Jag känner att en stor fördel med 18" som jag är riktigt nöjd med på vintern gör att suget att byta tidigt inte är lika stort som det var förut.
Ja, det ligger mycket i det du säger... Det är väl främst vi som kör på heta plåtisar som längtar mest :P
Svarta och rostiga plåtfälgar är bland det fulaste man kan ha på bilen, skäms lite när jag kör runt. Men som sagt så längtar man bara mer till sommarhjulen. :) Men det bästa skulle vara att köra 16" lättmetallfälgar på vintern och större och snyggare fälgar på sommarn. Då åker man med lite mer stil på vintern men samtidigt så längtar man ändå mycket efter sommaren.

Att köra för stora och snygga fälgar på vintern kommer jag aldrig våga göra, då förstör man som kicken och glädjen när det är dags att lägga om.
#1062706
Eftersom jag inte behövt vinterdäck den sista månaden så bytte jag idag. Behöll de till nu då bilen skulle användas i Påsk, blir det ett bakslag får jag ta bussen :wink:

Upptäckte till min glädje att jag rengjort och vaxat fälgarna när de togs av
Bilagor
IMG_8608.JPG
IMG_8608.JPG (53.33 KiB) Visad 498 gånger
#1062744
Bytte på Rav4:an idag så nu är det bara V40:in plus sonens två bilar kvar :-DD Pust :D
Men det är underbart att slippa höra dubbrasslet och att väggreppet blir mycket bättre :-)-)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 58

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]