Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av isak
#350543
det finns det!
i butiken är de säkert fyllda så långt har du rätt. men det betraktas som farligt gods mellan tillverkare o säljare, väldig skillnad i fraktkostnader för fyllda do.
isak
Användarvisningsbild
av CarMan
#350551
Nån som på rak arm kan nämna nån som andvänderisg att ofylda batterier? (nån som set det de 3-4 sista åren)

Vi kör ju grosist försäljning på jobbet, o vi har färdigfylda batterier, så då har ju även alla butiker vi leverear till också färdigfyllda batterier...
av Amarace
#350556
Här på mackarna är det då ofyllda, dom fylls när dom ska säljas.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#350807
Ett företag i närheten där jag jobbar ville köpa torrladdade batterier för att använda i krocktester. Vi fick jaga runt ganska länge innan vi fick fram några. Det är nog ganska ovanligt nuförtiden. Vill minnas att vi till och med tömde ett par gamla batterier för att det tog tid att få fram dem. (Nån som vill köpa en dunk svavelsyra :roll: )
Användarvisningsbild
av Tomas88
#350838
CarMan skrev:Nån som på rak arm kan nämna nån som andvänderisg att ofylda batterier? (nån som set det de 3-4 sista åren)

Vi kör ju grosist försäljning på jobbet, o vi har färdigfylda batterier, så då har ju även alla butiker vi leverear till också färdigfyllda batterier...
Jag har sommarjobbat på ett företag som importerar och säljer fyrhjulingar, mc mopeder osv. Hade även hand om reservdelar till dessa.
När vi skickade batterier till återförsäljare så var det torrladdade där det följde med syra att fylla med.
Användarvisningsbild
av CarMan
#350892
Tomas88 skrev:
CarMan skrev:Nån som på rak arm kan nämna nån som andvänderisg att ofylda batterier? (nån som set det de 3-4 sista åren)

Vi kör ju grosist försäljning på jobbet, o vi har färdigfylda batterier, så då har ju även alla butiker vi leverear till också färdigfyllda batterier...
Jag har sommarjobbat på ett företag som importerar och säljer fyrhjulingar, mc mopeder osv. Hade även hand om reservdelar till dessa.
När vi skickade batterier till återförsäljare så var det torrladdade där det följde med syra att fylla med.
Ja de MC batterier vi hanterar är torra, nu när du säger det, det är en finurlig påfyllnings kit med till dessa. (MC o MC, det är ju mopedbatterier...)
Användarvisningsbild
av isak
#350900
bra CAR MAN stå på dig! räknas inte MC batterier i debatten??
isak
Användarvisningsbild
av CarMan
#350930
isak skrev:bra CAR MAN stå på dig! räknas inte MC batterier i debatten??
isak
det är inget vi lagerför, så jag glömde bort dom, men vi har beställt sånna till de postmopppar vi kagar o då kommer dom torra.
vist räknas även dom in i debatten, men det ändrar inte saken, jag kan inte säga att jag har sett torra batterier på många många år. I dagens samheller köper man strtfördiga batterier...
Användarvisningsbild
av isak
#350941
verkar som du jobbar i värdens medelpunkt! som jag nämde tidigare är det merkostnader i farligt gods hantering! men det skiter väl dina kunder i CAR MAN övriga världen kanske försöker konkurera mer kostnadseffektivt, bara en reflektion från min sida folk kan säkert bedömma själva??
isak
av kareta
#356513
Laddade batteriet från biltema både med laddare och under drift. Mätte upp bra spänningar efteråt. Tillfälligt fungerade det bra, tills bilen fick stå mer än ca 10 timmar. Då hade jag tur om det gick att starta. Letade läckströmmar, funderade och pillade för nåt problem med elsystemet vet jag att jag har. Tillslut för ett par dagar sen fick jag bevisat för mig att batteriet var kass: Laddade, låg på ca 13v över polerna. Startade hur fint som helst. Kopplade bort batteriet och lät stå i 18 timmar, sen gick det inte att starta.

Reklamerade, fick pengarna tillbaka och gick till mekonomen istället. Nu har det i flera dagar fungerat som det ska trots 5-15 minusgrader. (D)

Så, då har jag gjort ett nytt för[…]

Lyktorna: Jag vet inte hur stort bekymret är […]

Okej då har jag fortsatt lite med felsö[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu bytt olja och alla filter. Motorn verkar g&[…]