Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Amli
#247153
Igen, det beror helt på vad man vill få ut av sin bil. Om man gillar att meka osv. visst. Själv älskar jag Amazon men inte skulle jag köpa den som en pålitlig bil för att frakta min familj i.
av dalldall
#247163
nej, vem skulle vilja frakta sin familj i en amazon! och visst skiljer det mycket i säkerhet på en 7/9 ser o en v70, men billigare o säkrare o pålitligare bil än en gammal 945 är svårt att hitta, det är som en reklam på tv för nåt år sen, där man blev uppmanad att byta bil, dom flesta av oss skulle gärna köpa ny bil, men inte alla har råd! den enda anledningen till att jag skulle vilja ha en ny bil är ju just att frakta familjen så säkert som möjligt.
av monarped
#247536
det blev en v70 -98 fullutrustad 18 tusen mil o pedantskött för 35 tusen
kamrem o sånt va nyss bytt nya skivor mm
skulle ja ha en 945 i de skicket hadde ja fått lägga till minst 10 tusen till, dom begär ju så jädra mycket för dom rackarna i fint skick med få mil
men tack för era åsickter o de
Användarvisningsbild
av Severin
#247539
monarped skrev:det blev en v70 -98 fullutrustad 18 tusen mil o pedantskött för 35 tusen
kamrem o sånt va nyss bytt nya skivor mm
skulle ja ha en 945 i de skicket hadde ja fått lägga till minst 10 tusen till, dom begär ju så jädra mycket för dom rackarna i fint skick med få mil
men tack för era åsickter o de
kul för dig!!

Hmmm för ca 8 mån sen så gav jag över dubbelt så mycke som du gav ,min är är 2 år nyare som hade gått 9500 vid köptillfället men den va pedantskött oxå
av dalldall
#247577
dom sista årsmodellerna av 945 står högt i pris, speciellt 98, folk vet att det är en kanonbil! v70 e betydligt billigare.
av driftwood
#418837
Jag skulle vilja väcka denna gamla tråd till liv. Jag står i liknande vägval som trådstartaren. Jag vill antingen ha en 940/945 eller S70/V70. Det är mycket olika åsikter och ideer som ventileras i tråden. En sak jag vill specifikt utreda är möjligheterna för eget underhåll. Den 240 jag haft i 6 års tid(första bilen),har jag kunnat underhålla själv och göra all service på (med viss hjälp). Hur ser situationen ut för 94X vs x70 bilarna? Kommer någon av dessa modeller tvinga mig till verkstad vilket egentligen inte är ett alternativ för mig. Fixar jag det inte själv, så har jag ingen lust att kliva in. Bidra med era kunskaper och åsikter. Tack!
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#418843
240 är ju detsamma som 940 va det gäller service. Och kan du serva en sån så kan man serva en 855/V70 med. Dock från 99 (dock inte alla, utan bara dem med elektroniskt gasspjäll) och framåt så krånglas ju V70 till och då finns det en del saker som lär göras på verkstad. Visst är vissa saker lite knepigare att komma åt på 855/V70, men dem byts å andra sidan inte så ofta.

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]