Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ByTheWay
#234162
Köpte en Webasto "Telestart TC2 Connect" för att styra min Webasto bensinvärmare i en XC 70 2004. Till värmaren följde ett Telia kontantkort.
Kontantkortet hade gått ut 3 månader före det datum då jag köpte Webastos telestart. Fick ett nytt kontantkort av försäljaren i Göteborg.
När jag sedan efter alla konstens regler kopplat in Webastos telestart, fungerade den 1 gång. Därefter slutade Webastos telestart att fungera. Efter reklamation hos säljaren samt telefonsamtal med bl a KG Knutssons Webastosupport i Stockholm, framkom det att en del av Webastos telestarter slutar att fungerade då de försökte skifta mellan 2G och 3G-näten. Lösningen på problemet är enligt Webasto att specialbeställa ett SIM-kort från Telia som enbart arbetar på 2G-nätet.
Snacka om att framtidssäkra sin produkt. Undrar om Telia kommer att fortsätta att tillverka dessa SIM-kort om 5 år? För min del blir det reklamation samt en annat tillverkare av liknande produkt t.ex http://www.selco.se i Trollhättan.
av wireless
#235410
Jag installerade en Webasto TC2 i januari -08.
Kul att äntligen få reda på varför den tar emot SMS sämre än en vanlig mobiltelefon. Har hela tiden trott det handlat om antennplaceringen eller radioskugga.

Man undrar ju, som sagt, hur länge de kommer lagerföra 2G-kort. Får väl börja med att skaffa ett par sådana...

Någon som vet ifall KG Knutsson jobbar på nån fix?

Ny är våren här. För för[…]

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]