Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vad gillar du bäst?

Framhjulsdrift
50
23%
Bakhjulsdrift
153
71%
Båda lika bra
13
6%
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#694930
Tycker personligen inte att det spelar någon direkt roll vid normal körning. Enda man får tänka lite på är att man inte kan bromsa om bilen börjar understyra, för då blir det för det mesta bara värre!
RWD är väl lite lättare att vända med, då man kan ta hjälp av bakvagnen lite grann :)

Därimot är RWD betydligt mer kul! Om man är på det humöret 8)

PS: Givetvis pratar jag vinterkörning här!

PPS: Överlag gillar jag RWD bäst, men har inget emot FWD för vardaglig körning. Rösten faller på RWD!
av Herkulez
#694994
Inbillar mig också att det inte är någon större skillnad i dag (vardagskörning). Mycket tack vare de elekroniska hjälpmedel som finns idag. Om det verkligen stämmer, så står det hugget i betong vad jag hade valt mellan fwd och rwd 8)
Användarvisningsbild
av IvanBoring
#705033
Herkulez skrev:Inbillar mig också att det inte är någon större skillnad i dag (vardagskörning). Mycket tack vare de elekroniska hjälpmedel som finns idag. Om det verkligen stämmer, så står det hugget i betong vad jag hade valt mellan fwd och rwd 8)
Är benägen att hålla med. De elektroniska hjälpmedlen är i dag helt fantastiska. MEN, det jag inte gillar med framhjulsdrift är ryckandet i ratten när man gasar, oavsett hur stark bilen är. Givetvis blir obehaget mindre om man har klenare motor men jag tycker likförbannat att det är jävligt irriterande :evil:

Nu har jag bytt bil efter en kort period (ett halvår) med en v70II -08 som jag inte kom överens med öht. Inte enbart p.g.a. av framhjulsdriften, även om det var ett av huvudargumenten för att byta. Tro mej, jag försökte verkligen gilla Volvon men gud vad skönt att åter igen kunna trycka "plattan i mattan" utan att det vrider och drar i ratten :D :D :D

Vad det blev istället för v70II ? Finns i stort sett bara två att välja på och gillar man aktiv, responsiv, tight och underhållande körning (som jag gör) så är BMW nummer ett :wink:

Så med facit i hand kan jag nog bara säga; Volvo är säkert jättebra men inget för mig. En dyr bilaffär blev summan av det hela men samtidigt ångrar jag inte bytet en sekund och någon mer framhjulsdriven bil blir det inte. Jag vill nämligen ha roligt när jag kör bil och inte vara så jäkla förnuftig :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]